eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



علت جوش زدن بعد از روتین پوستی


علت جوش زدن بعد از روتین پوستی سوالی که خیلی از شما از ما میپرسین و برای کسایی که پوست چربی دارن سوال شده که چرا گاهی اوقات این اتفاق میوفته. در واقع در حین یک روتین پوستی که معمولا هم اون روتین جدید هستش این اتفاق میوفته و میبینید که به جای بهتر شدن پوستتون اون دچار جوش شده و برعکس حال خوبی نداره ، اصلا نباید نگران باشید به این اتفاق 'پاکسازی پوست' گفته میشه و به معنی این هست که روتین پوستی شما داره به بهترین شکل کارش رو انجام میده و موقعی این اتفاق میوفته که ترکیباتی که در محصولات شما هست، بعد از اولین استفاده با شدت بیشتری شروع به کار کنن و هر چیزی که زیر پوست شما پنهون شده رو آشکار میکنن.

پاکسازی پوست چیست؟

علت جوش زدن بعد از روتین پوستی

یه اتفاق خیلی رایج که در حین داشتنِِ یک روتین پوستی اتفاق میوفته و هر تایمی ممکن هست این اتفاق پیش بیاد اما معمولا در هفته های اول احتمالش خیلی بیشتره و علت جوش زدن بعد از روتین پوستی موادی مثل رتینول، اسیدها چون پاکسازی خیلی بیشتری دارن نسبت به بقیه ی ترکیبات این اتفاق رو بیشتر به وجود میارن و حتی ممکن هست که پوست رو در کنار جوش دچار خشکی هم بکنن.

چرا این اتفاق میوفته؟

علت جوش زدن بعد از روتین پوستی

جوش زدن و علت جوش زدن بعد از روتین پوستی به معنی این هست که پوست شما داره از هرچیزی که زیر اون هست خلاص میشه. ترکیبات فعال باعث افزایش گردش خون میشن که نتیجه ی اون اینه که سلول های مرده پوست از بین برن و کثیفی، چربی و... که زیر منافذ جمع شدن تبدیل به جوش هایی میشن که میبینید.

چه کاری باید انجام داد؟

علت جوش زدن بعد از روتین پوستی

اولین اشتباهی که هر کسی انجام میده اینه که روتینش رو تغییر میده و یا اون رو متوقف میکنه اما ، بهترین کار این هست که روتینتون رو ادامه و انجام بدین و از اضافه کردن محصولات جدید و یا تغییر ناگهانی اون ها خودداری کنین.
باید بدونین که نمیشه از این اتفاق جلوگیری کرد اما خبر خوب این هستش که این اتفاق کاملا موقتی هستش و به مرور زمان (بین 4 تا 6 هفته) جوش ها از بین میرن. باید بدونین که داشتن یک پوست سالم، شفاف و درخشان نیاز ب صبر و زمان داره.

گاهی اوقات این جوش زدن ها و علت جوش زدن بعد از روتین پوستی میتونه از محصولاتی که استفاده میکنید نباشه و در واقع داشتن یک سری عادات بد باعث ایجاد اون میشه پس در ادامه میریم دلایل و عاداتی که علت جوش زدن بعد از روتین پوستی هست رو به شما بگیم.


علت جوش زدن بعد از روتین پوستی :

  1. هر هفته روتینتون رو عوض میکنید

    یکی از علت جوش زدن بعد از روتین پوستی ین هست. با این کار باعث شدین که پوستتون حسابی تحریک بشه که نتیجه ی اون میشه جوشی که روی پوستتون میبینید. پس کاری که میکند این هستش که به روتین و محصولاتی که استفاده میکنید زمان بدین، که این زمان باید بین 6 تا 8 هفته باشه تا روتین شما جواب بده. اگر هم توی این تایم هیچ نتیجه ای ندیدن اون موقع باید روتینتون رو عوض کنید. اما یک پاکسازی کامل 3 تا 4 ماه طول میکشه.

  2. ----------------------------------------------------------------------------------
  3. محصولات رو فقط روی جوش میزنی

    علت جوش زدن بعد از روتین پوستی این هست که محصولات رو فقط روی جوش میزنید، حق میدیم که بخواین محصولات ضد جوش رو فقط روی این نواحی استفاده کنید، اما با این کار از به وجود اومدن جوش و لک های دیگه جلوگیری نمیکنید. پس یه لایه ی نازک از محصولات پوستیتون رو باید روی کل صورتتون پخش کنید.

  4. ----------------------------------------------------------------------------------
  5. محصولات آکنه زا استفاده میکنید

    یکی دیگه از علت جوش زدن بعد از روتین پوستی. این که میگیم محصولات آکنه زا استفاده میکنید منظورمون این نیست که محصولات پوستی شما این ویژگی رو دارن، بلکه محصولات آرایشیتون یا حتی محصولاتی که برای مو استفاده میکنید ممکن هست دارای یه سری روغن ها باشن که وقتی به پوست شما میخوره باعث ایجاد جوش بشن. پس حتما و حتما از محصولاتی که روی اون 'غیر کمدوژنیک' نوشته شده استفاده کنید.

  6. ----------------------------------------------------------------------------------
  7. محصولاتتون رو به اشتراک میذارید

    وقتی میخوایم علت جوش زدن بعد از روتین پوستی رو بفهمیم باید سراغ عاداتمون هم بریم. این اتفاق برای محصولات آرایشی خیلی بیشتر میوفته مخصوصا براش ها .وقتی براش آرایشی رو به اشتراک میذارید با این کارتون باکتری های مولد جوش، چربی و سلول های مرده پوست بقیه رو روی پوست خودتون قرار میدین و منتقل میکنید با این کار منافذتون بسته میشه و در نهایت روی پوستتون جوش ایجاد میشه.

  8. ----------------------------------------------------------------------------------
  9. شستشوی بیش از حد پوست

    مورد بعدی برای علت جوش زدن بعد از روتین پوستی ، این اتفاق برای پوست های چرب بیشتر میوفته چون فکر میکنن چربی پوستشونو کم میکنن، شما در طول روز با شستن چندباره و بیش از حد پوستتون آسیب خیلی جدی به اون وارد میکنید و باعث میشین پوستتون تحریک بشه و در نتیجه جوش بزنین. خیلیا برای این که چربی پوستشون رو کم کنن و یا از بین برن این کارو میکنن ولی باید بدونین با این کار سد دفاعی پوستتون رو ضعیف میکنید.

  10. ----------------------------------------------------------------------------------
  11. پوستتون رو خشک کردین

    کسایی که پوست چربی دارن، علاقه ی زیادی دارن که ماهیت پوستشون رو خشک کنن و از این چربی خلاص بشن اما، نکته ی اصلی اینجاست که با این کار پوستتون رو دارین تحریک میکنید و هر موقع پوست خشک و تحریک بشه احتمال جوش زدن بالاتر میره پس، محصولاتتون رو طبق دستور العملی که دارین استفاده کنید و این که بعد از همه ی محصولات باید از یک رطوبت رسان خوب استفاده بشه.

  12. ----------------------------------------------------------------------------------
  13. اسکراب پوست

    مورد بعدی برای علت جوش زدن بعد از روتین پوستی اسکراب و لایه برداری فیزیکی و خشن پوست هستش. برای خلاص شدن از جوش و جای اون اسکراب کردن یه روش خیلی وسوسه کننده هست اما وقتی این کار رو روی جوش فعال صورتتون انجام میدین باعث بدتر شدنش میشین. باید و باید حتی حین شستشوی پوستتون خیلی با ملایمت با اون رفتار کنید.

  14. ----------------------------------------------------------------------------------
  15. ورزش کردن

    ورزش کردن مشکلی نداره و خیلی برای سلامتی مفیده اما این که در حین ورزش کردن شما به تعریق پوستتون بخواین دست بزنید و یا با حوله ی کثیف اون رو تمییز کنید به مرور زمان باعث میشین پوستتون جوش بزنه . باید برای این کار خیلی اروم و به صورت ضربه ای پوست رو با یک حوله ی تمییز ، خشک کنید.

  16. ----------------------------------------------------------------------------------
  17. فشار دادن جوش

    و آخرین چیزی که باعث میشه پوست شما در حین داشتن یک روتین درست دچار جوش بشه اینه که به جوش های صورتتون دست میزنید و اون هارو فشار میدین، با این کار مقداری از چربی، چرک و سلول مرده رو به عمق پوستتون فشار میدین و جوش رو بدتر و ملتهب تر میکنید. پس به هیچ عنوان این کار رو نکنید، اگر خیلی دردناک و و عمیقه به متخصص مراجعه کنید.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران