eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



عوارض نزدن ضدآفتاب


بارها شده که شنیدیم برای محافظت از پوستمون باید از ضد آفتاب استفاده کنیم اما آیا استفاده از ضدآفتاب اینقدر اهمیت داره؟ و چه اتفاقی برای پوستمون میوفته وقتی ازش استفاده نکنیم؟
اول از همه داستانِ راننده ی خانمی رو برای شما یادآور میشم که همونطور که در عکس پایین میبینید، سمتی از صورت که بیشتر در معرض آفتاب بوده، چقدر پیرتر و دچارِ آسیب بیشتری شده.

عوارض نزدن ضدآفتاب

باید بدونین که عوارض نزدن ضدآفتاب فقط یک آفتاب سوختگی ساده و کوتاه مدت نیست . درواقع تاثیری که استفاده نکردن از این محصول روی پوست داره میتونه خیلی خطرناک تر از این حرفا باش و عوارض نزدن ضدآفتاب روی پوست و سلامتی، موندگار هست.
این جا میخوایم تاثیری که روی پوست و سلامتیمون میزاره رو به شما بگیم تا به اهمیت استفاده از ضدآفتاب پی ببرید.

عوارض نزدن ضدآفتاب:

  1. سرطان پوست:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    اشعه های مضرِ خورشید، میتونه باعث آسیبی جبران ناپذیر بر روی DNA بشه. که درواقع میتونه جهشی ژنتیکی ایجاد و در نهایت باعثِ سرطان بشه. پس بدونین که وقتی بدون استفاده از ضدآفتاب بیرون میرین، خطر ابتلا به سرطان پوست رو افزایش دادین. این اولین و جدی ترین آسیبی هست که میتونه به ما بزنه، مخصوصا برای افرادی که پوست روشنی دارن این آسیب بیشتر هم هست.


  2. پیری زودرس پوست:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    اشعه ی خورشید، به کلاژن و بافتِ همبند پوست آسیب وارد میکنه و به نوبه ی خودش خاصیتِ ارتجاعی پوست رو از بین میبره و باعث میشه که ظاهر جوون پوست از بین بره
    پس وقتی به طور مکرر در مقابل اشعه ی خورشید قرار میگیرید و هیچ محافظی روی پوستتون ندارید ، باعث میشین که پوستتون دچاری پیری زودرس که شاملِ خطوط ریز، چین و چروک ، لکه و... هست بشه. این علائم پوست مارو مسن نشون میدن و استفاده از ضدآفتاب از این قضیه به شکلی فوق العاده پیشگیری میکنه.


  3. آفتاب سوختگی:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    یکی از شایع ترین عواقبی که عوارض نزدن ضدآفتاب داره ، آفتاب سوختگی هست. پوست ما در کمتر از 20 تا 30 دقیقه دچار سوختگی میشه و اینکه شدتِ سوختگی ما چقدر هست کاملا متفاوته. نشونه های آفتاب سوختگی میتونه قرمزی ، حساسیت بیش از حد و درد در ناحیه ی پوست باشه.


  4. تغییر رنگِ پوست:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، باعث میشه که رنگ پوست تغییر کنه اما اگه از ضدآفتاب و محافظ استفاده نکنید این تغییر رنگی خیلی بیشتر میشه و گاهی اوقات به شکل لکه های تیره درمیاد. که به این لکه ها لکه های پیری میگن.
    درواقع پوست با تولیدِ بیش از حد ملانین به عنوان دفاعِ طبیعی از خودش در برابر اشعه ماورابنفش، باعث بوجود اومدن لکه های تیره میشه.


  5. خشکی پوست:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    وقتی جلوی نور خورشید باشیم، اشعه های خورشید باعثِ از بین رفتنِ رطوبت و روغن های طبیعی پوست میشن و در نتیجه باعث میشه که بدن دچار کم آبی و در نهایت پوست دچار خشکی بشه.
    این اشعه های مضر با سلول های پوست در ارتباط هستن و میتونن روی ظاهر و رشد بافت های بدن و پوست تاثیر بزارند. و در نتیجه این خشکی پوست باعث میشه پیرو مسن دیده بشیم.


  6. التهاب:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    روی پوستتون جوش و یا زخم بوجود اومده و دارین با روش های مختلفی این ناحیه رو ترمیم میکنید؟ باید بگم اگه در این تایم از ضدآفتاب استفاده نمیکنید، همه تلاش هاتون بی فایده هست.
    وقتی نور خورشید به جای زخم و یا جوش برخورد میکنه و هیچ لایه ی محافظتی روی اون نیست، منجر به هایپرپیگمنتاسیون میشه و اون ناحیه به جای ترمیم دچارِ تیرگی و لک میشه که باید بدونید از بین رفتن این لک کار خیلی خیلی دشواری هست.


  7. آسیب به سیستم ایمنی بدن:

    عوارض نزدن ضدآفتاب

    مطالعات نشون داده که قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدون محافظت به سیستم ایمنی بدن آسیب وارد میکنه. در واقع، این کار میتونه توزیع و فعالیت برخی از سلول های ایمنی در پوست رو تغییر بده.
    به این معنی که ، اشعه ی UVA میتونه سیستم ایمنی رو با مهارِ نمایش آنتی ژن، افزایش تولیدِ سیتوکسین های سرکوب کننده ی سیستم ایمنی و تولیدِ سلول ها تنظیم کننده که سیستم ایمنی رو تضعیف میکنن، به ایمنی بدن ما ضربه وارد کنه.


این 7 مورد، جزو عوارض نزدن ضدآفتاب هستن.
اشعه ی UVA باعثِ پیری پوست و اشعه ی UVB باعث سوختن سلول های پوست میشه که باید بدونین این آسیب فقط مختصِ زمانی که بیرون از خونه هستین، نیست.
بلکه وقتی داخل خونه هم هستین میتونن به شما آسیب وارد کنن. برای همین، استفاده ی روزانه از ضدآفتاب حتی وقتی منزل هستین هم ضروری هست که بتونه به عنوان مانعی محافظ روی پوست شما عمل کنه.

ضدآفتاب رو باید هر دو ساعت یکبار روی پوستتون تمدید کنید. و میشه اون رو 30دقیقه قبل از خروج از منزل بزنید، چرا که 30 دقیقه طول میکشه تا محصول جذب پوست شما بشه.
یادتون نره که به هیچ عنوان استفاده نکردن از ضدآفتاب رو نادیده نگیرید، اگر هم بعد از استفاده احساسِ سنگینی و چربی داشتید کافیه از محصولی سبک با تکسچری فلوئیدی استفاده کنید که جذب خیلی خوبی داره این باعث میشه شما هم هر روز از محصولتون استفاده کنید و هم اینکه هر دوساعت یکبار اون رو روی پوستتون تمدید کنید.
میتونید از محصولی سبک مثلِ :

استفاده کنید.

همیشه یادتون باشه که روی گردنتون رو هم از ضدآفتابتون بزنید ، پوست گردن خیلی زودتر دچار پیری میشه و با زدنِ ضدآفتاب روی این ناحیه میتونید از پیری اون جلوگیری کنید.
عکس پایین، فردی هست که روی پوست صورتش دآفتاب مزده اما روی گردن خیر، متیونید تفاوت و تاثیر رو ببینید

عوارض نزدن ضدآفتاب

ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران