eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



مواد مضر موجود در لوازم آرایشی


مواد شیمیایی و آلاینده هایی که میتونن به ما آسیب وارد کنن و منجر به بیماری های مختلفی بشن میتونن در هوا، آب و مواد غذایی که توی روتین روزانه ما هستن موجود باشن. این ترکیبات در محصولاتی که ما هر روز برای پوست و موهامون استفاده میکنیم هم وجود دارن و بد نیست که این مواد رو بشناسیم و راجع به ضررهایی که میتونن به ما وارد کنن اطلاعات به دست بیاریم .

مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

از سال 2009 ،595 تولید کننده ی لوازم آرایشی استفاده از 88 ماده ی شیمیایی رو در بیش از 73000 محصول گزارش کردن که این مواد سبب ایجاد سرطان و مشکلاتی در تولید مثل و... میشن. در نهایت در لایحه ی 2762 مجمع کالیفرنیا قانون لوازم آرایش بدون مواد مضر پیشنهاد شد که در اون باید استفاده از مواد شیمیایی در محصولات منع بشن.

از اون زمان تا به امروزخیلی از تولید کننده هااین موارد رو رعایت کردن اما باز هم برخی از مواد هستن که وجودشون میتونه برای ما ضرر و آسیب های جدی به همراه داشته باشه .
این مواد شامل موارد زیر میشن:

  1. سولفات ها :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    سولفات ها هنگام واکنش اسید سولفوریک با یک ماده ی شیمیای دیگه تولید میشن و هدف استفاده از اون برای ایجاد کف در محصولات هست. این ماده میتونه چشم و پوست رو تحریک کنه و از اونجایی که سولفات میتونه منبعِ گیاهی مثلِ روغنِ نارگیل و نخل داشته باشه اون رو تبدیل به یک تهدید برای محیط زیست هم کرده.


  2. پارابن ها :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    مواد نگهدارنده ای که در محصولات متفاوتی میتونه استفاده بشه. این ماده باعث ایجاد اختلال در هورمون های زنانه میشه و میتونه آسیب های جدی رو به وجود بیاره. برای مثال برخی از مطالعات نشون دادن که پارابن ها وارد پوست میشن و از استروژن ها تقلید میکنن و باعث تقسیم بیش از حد سلولی در سینه میشن و در نتیجه منجر به سرطان سینه میشه.


  3. فتالات ها :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    نمک ها یا مواد شیمیایی پلاستیک کننده هستن که برای پخش پذیری یک محصول استفاده میشن. این ماده میتونه در محصولات متفاوتی استفاده بشه و در نهایت موجع به اختلال در تولید مثل و رشد میشه.


  4. رنگ های مصنوعی :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    این ماده از قطران نفتی و یا زغال سنگ گرفته میشه. قطران ذغال سنگ از هیدروکربن ها ، کربن و آب ساخته شدند .اون یک مایع غلیظ ، تیره چسبناک با بوی مشخصی هست که میتونه توی محصولاتِ دارای رنگ مثل رژلب، سایه و... وجود داشته باشه . در نتیجه باعث تحریک پوست ، سرطان، جوش و ... خواهد شد.


  5. عطر :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    معمولا توی محصولات پوستی استفاده میشه. رایحه های غلیظ با مواد شیمیایی تولید میشن که باعث اختلالات تنفسی، آلرژی های پوستی و...میشن. بهترین کار اینه که از محصولاتی که بدون بو و عطر هستن استفاده کنید.


  6. تریکلوزان :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    ماده ی شیمیایی رایج که در خمیردندان ، صابون و دئودرانت ها دیده میشه،این ماده در برابر میکروب ها موموثر هست اما میتونه یک ماده ی مضر برای تحریکات پوستی باشه. از طرفی چون خیلی آروم تجزیه میشه میتونه یک تهدید برای محیط زیست هم به حساب بیاد.


  7. تولوئن :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    یک حلال پتروشیمی که در رنگ های مو و لاک یافت میشه،این ماده برای سیستم ایمنی مخصوصا در دوران بارداری خطرناک هست.


  8. تالک :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    نرم ترین ماده ی معدنی طبیعی هست و برای جذب رطوبت استفاده میشه . باید بدونین این ماده با به وجود اومدن سرطان تخمدان رابطه ی مستقیمی داره.


  9. سرب :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    رژلب ها، خط چشم، زیر سازی ها و خمیردندان های سفید کننده معمولا حاوی این ماده هستن. سرب به طور مستقیم توی رژلب بکار نمیره بلکه در رنگی هست که توی محصول به کار برده میشه. سرب یک فلز سنگینِ که ب طور طبیعی در پوسته زمین یافت میشه . ما در حال حاضر به اندازه ی کافی در معرض سربِ آب و هوا هستیم پس با استفاده از محصولات دارای سرب اون رو تشدید نکنید.


  10. مواد شیمیایی در ضد آفتاب :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    موادی مثل PABA ، بنزوفنون، اکسی بنزون ، اتوکسی سینمات و هموسالات ها . اعتقاد بر این هست که آنها نور رو جذب میکنن اما به جای محافظت از پوست بیشتر باعث آسیب به اون میشن و مختل کننده ی غدد درون ریز هستن.


  11. پلی اتیلن گلیکول :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    به عنوان یک عامل غلیظ کننده در لوسی,ن ، شامپو و... استفاده میشه. این ماده میتونه باعث سرطان و اختلالات تنفسی بشه . از طرفی روغن های طبیعی رو از پوست جدا و غدد چربی (تولید کننده چربی) رو تحریک میکنه و در نهایت باعث چرب شدن پوست میشه.


  12. فرمالدئید :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    اغلب به عنوان نگهدارنده در مراقبت از پوست استفاده میشه. ماده ای بی رنگ و برای جلوگیری از رشد باکتری هاست. این ماده در لاک ها، ژل ها ، شامپوها و محصولات صاف کننده ی مو و... کاربرد داره و استفاده ی طولانی مدت از اون میتونه باعث ریزش مو، سوختگی پوست ، آسم و... بشه .از طرفی استنشاق این ماده میتونه سرگیجه و خفگی ایجاد کنه.


  13. دی اتانول آمین :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    ماده ای که باعث ایجاد کف میشه .دی اتانول آمین یک عامل کف کننده در شامپو و... هست و ماده ای سرطان زا و یک سم تنفسی به حساب میاد.


  14. الکل :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    یک حلال رایج در محصولات مراقبت پوستی . این ماده برای جذب بهتر محصولات مناسب هست برای همین اون رو در کرم ها و لوسیون ها استفاده میکنن. اما الکل یک ماده ی سمی برای مراقبت از پوسته و میتونه باعث خشک شدن و ایجاد پوستگی در پوست بشه. روند بازسای پوست رو مختل میکنه ، البته که همه ی الکل ها برای پوست مضر نیستن.


  15. هیدروکینون :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    در محصولاتی که برای روشن کردنِ رنگ پوست هستن استفاده میشه. در واقع این ماده برای درمانِ لک ، جای جوش و.. هست و با کاهش سلول های تولید کننده ی رنگدانه ی ملانین عمل میکنه ، هیدورکینون ماده ای سرطان زا شناخته شده و استفاده از اون میتونه منجر به کاهش بیش از حد ملانوسیت ها بشه.


  16. نفت خام :

    مواد مضر موجود در لوازم آرایشی

    پترولاتوم،خاصیت نرم کنندگی داره و برای پوست های خشک استفاده میشه . پرکاربردترین ماده در بالم های لب و مرطوب کننده هاست. این ماده از خروج آب از پوست خیلی خوب جلوگیری میکنه اما در کنارش اجازه نمیده رطوبتِ موجود در هوا جذب پوست بشه . برای همین وقتی از یک محصول استفاده میکنید پوستتون دوباره خشک میشه و نیاز پیدا میکنید که باز هم از محصولتون استفاده کنید.


خب تمامی موادی که معمولا توی لوازم های آرایشی و پوستی استفاده میشه رو به شما گفتیم . در دامه میریم سراغ این که چگونه مواد مضر موجود در لوازم آرایشی رو تشخیص بدیم :

  1. قبل از خریدِ محصولتون روی جلد اون رو حتما مطالعه کنید.
  2. استفاده از یک سری سولفات ها مثل SLS (سدیم لوریل سولفات) و SLES (سدیم لورت سولفات) رایج هستن. مخصوصا توی شامپو ها.
  3. مواد شیمیایی تحت کلاس های متیل، بوتیل، پروپیل در زیر پارابن ها قرار می گیرن.
  4. تولوئن اغلب به عنوان بنزن، فنیل متان، تولوئل و متیل بنزن برچسب گذاری می شه.
  5. دی اتانول آمین در محصولات مراقبت از پوست به اختصار DEA نامیده می شود.
  6. فرمالین، فرمالدئید، گلیوکسال و برونپول روی برچسب محصولات مراقبت از پوست نشان دهنده فرمالدئید است.
  7. دنبال برندهایی باشین که تممی مواد و ترکیباتی که استفاده میکنند رو فاش میکنن.
  8. FD&C یا D&C نشان دهنده رنگ های مصنوعی است. F به معنی غذا و D&C به معنای دارو و لوازم آرایشی است.

ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران