eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



چگونه پوست صافی بسازیم


8 راه برای وارد شدن به سال جدید با پوست صاف و بدون عیب و اینکه چگونه پوست صافی بسازیم

اگر نمیدونی چطور به طور طبیعی پوستی صاف و یکدست داشته باشی وقتشه یه نگاهی به روتینت بندازی این اولین قدم برای جواب به سوال چگونه پوست صافی بسازیم هست.
از محیط گرفته تا استرس و رژیم غذایی ، فاکتور های زیادی وجود داره که میتونه صورت رو کدر و خشک نشون بده . برای پیدا کردن روتین پوستی خوب ، راهنمایی های متخصص زیبایی شناس مجاز دراسکینی مدسپا جوزی هولمز رو بخونید که کمکمون میکنه بفهمیم چگونه پوست صافی بسازیم پوستی مثل پوست بچه.

اما اولین سوال ، چی باعث خشکی پوست میشه ؟

هولمز میگه نمیدونی چرا پوستت خشک شده ، خشک شدن پوست میتونه دلایلی مثل کم آبی و خشک شدن بدن یا جمع شدن سلول های مرده پوست باشه . اگه تازگیا حس میکنی پوستت خشک شده جایی که زندگی میکنی تو تغییر بافت پوستت مشارکت داره (چگونه پوست صافی بسازیم). پوست ما به طور طبیعی میتونه تعادل بین اب و روغن ایجاد کنه . اگر هر کدوم از تعادل خارج بشن کاملا از روی پوست مشخص میشه. به طور مثال اگر تعطیلات خودت رو تو جایی با اب و هوای گرمتر و مرطوب تر بگذرونی ممکنه پوست از حالت طبیعی خارج و خشک تر بشه. نه تنها آب و هوا و محیط اطراف هم می تونه به بافت پوستت کمک کنه، بلکه سبک زندگی هم تو این امر نقش داره. اگه یه جغد شب باشی که خیلی کم استراحت میکنی ممکنه در طول روز بتونی جبرانش کنی اما توی پوستت خودش رو نشون میده. یه سری انتخاب ها مثل نوشیدن یا سیگار کشیدن باعث مستعد شدن پوست برای خشک شدن میشه. درعین حال که یه سری فاکتور هایی وجود داره قابل کنترلن متاسفانه فاکتور دیگه ای هم وجود داره به اسم ژن. برخی از اختلالات پوستی که باعث خشکی مانند اگزما و پوست مرغی وجود داره که می تونه تحت تأثیر ژنتیک باشد پس اولین براه برای چگونه پوست صافی بسازیم شناخت دلایل هست.

اماده ای که پوست صاف تری ببینی این نکته ها کمکت میکنن

1.به طور مرتب لایه برداری کنید

اولین کاری که می تونی برای داشتن پوستی به نرمی بچه انجام بدی لایه برداریه (چگونه پوست صافی بسازیم). با لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست از بین میره و آلودگی، باکتری، کثیفی و رسوبی که روی سطح پوست انباشته شده رو پاک می‌کنی.
هولمز می گه: لایه برداری چربی ها و ناخالصی ها رو از پوست پاک می کنه ، به نفوذ محصول کمک می کنه و گردش سلولی و گردش خون رو افزایش می ده. اگر مطمئن نیستی که چطوری صورت خودت رو لایه برداری کنی، انتخاب های مختلفی هست: لایه بردارهای شیمیایی، لایه بردارهای مکانیکی یا لایه بردارهایی که ترکیبی از هر دو را دارند ، پس برای فهمیدن چگونه پوست صافی بسازیم لای برداری یکی از بهترین گزینه هاست .
یکی از بهترین لایه بردارها از گلم گلو هستش که میتونه پوست رو خیلی عالی پاکسازی کنه.
تو می تونی بر اساس نوع پوست خودت یک روش لایه برداری رو انتخاب کنی. هولمز می گه: «اگر پوست خشک و زبری دارید، توصیه می کنم از لایه بردار حاوی آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید یا آنزیم استفاده کنید (چگونه پوست صافی بسازیم).

در حالی که لایه برداری شیمیایی ممکن است شدید به نظر برسه ، در واقع به شدت ساینده نیست ، و اون رو برای پوست های حساس و افرادی که اغلب با جوش های بد مواجه می شوند ، انتخابی مطمئن می کنه.
به دنبال پاک کننده ها یا درمان های شبانه باش که حاوی اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک هستن. اگر مستعد ابتلا به لک هستی، اسید سالیسیلیک می تونه روی جوش معجزه کنه و باعث بشه باکتری ها پوست رو صاف نشون بدن پس اسید ها میتونن به اینکه چگونه پوست صافی بسازیم کمک کنند.
از طرفی نیاسینامیدها هم میتونن روی از بین رفتن لکه ها کمک کنن.

اگر پوست معمولی داری برای فهمیدن چگونه پوست صافی بسازیم انتخاب با خودته . هلمز می گه: «این واقعاً یک موضوع ترجیحی است. اگر پوست مختلط دارید ، هر دو را ترکیب کنید تا نتیجه را به حداکثر برسانید. پوست مختلط با لایه بردارهای ترکیبی عالی عمل می کند، به این معنی که از یک محصول مراقبت از پوست با لایه بردار شیمیایی و فیزیکی استفاده کنید. بسته به نوع پوستتان، می توانید چند بار در هفته لایه برداری کنید تا پوستی درخشان داشته باشید (چگونه پوست صافی بسازیم). پوست‌های چرب را می‌توان2 و 3 بار در هفته لایه‌برداری کرد. اگر به طور مرتب لایه برداری نکنید، چهره ای کدر و خشن خواهید داشت. میتونید توی مای سفورا مدل های مختلف ماسک و لایه بردار رو ببینید و باهاشون آشنا بشین.

2.مقدار زیادی آب بنوشید.

راز داشتن پوستی سالم فقط در مورد اونچه که روی صورت می گذاریم نیست ، بلکه چیزیه که وارد بدن میکنیم (چگونه پوست صافی بسازیم).
هلمز می گه: «بدن ما از حدود 80 درصد آب تشکیل شده است و سلول های ما برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند (چگونه پوست صافی بسازیم). هر چه آب بیشتری بنوشید ، سلول‌های شما را (که شامل سلول‌های پوست شما نیز می‌شود) حجیم‌تر می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور موثر کار کنند و سموم را از بین ببرند. نوشیدن آب به پوست کمک می کند تغذیه ، هیدراته و سالم به نظر برسد پس مهم ترین راه برای رسیدن به جواب چگونه پوست صافی بسازیم نوشیدن اب هست. سعی کنید روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا پوستتان صاف بماند.

3.ماسک صورت عسل را امتحان کنید

شما می تونی با استفاده از یک ماده اصلی آشپزخونه که روی پوست معجزه می کنه ، از تمام مزایای لایه برداری بهره مند بشی : عسل. هولمز می‌گه: «عسل حاوی سطوح آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) و آنزیم‌هایی است که با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از بین بردن کثیفی ، کاهش چربی‌های اضافی و پاک کردن منافذ بدون آسیب به پوشش اسیدی پوست، به لایه‌ برداری پوست کمک می‌کند . از فواید این شاداب کننده بر روی پوست خود لذت ببرید و برای ساخت ماسک صورت خود استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری عسل را با 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی با چربی کامل مخلوط کنید تا رطوبت پوست را تقویت کنید. به مدت 15 و 20 دقیقه روی صورت خود بمالید، یک حوله را با آب ولرم خیس کنید و از دستمال گرم برای پاک کردن آن استفاده کنید. ماسک های مناسب میتونن به ما توی چگونه پوست صافی بسازیم کمک کنن.

4.از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

یکی دیگه از مهمترین جواب ها برای چگونه پوست صافی بسازیم هست.
مرطوب کردن پوست برای نرم و صاف نگه داشتن پوست کلیدیه ، اما برای اینکه بیشترین بهره رو از لوسیون صورتت ببری ، بهتره مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خودت رو پیدا کنی.
هلمز میگه قوی ترین مواد برای اصلاح پوست خشن و خشک عبارتند از : آنزیم ها، نیاسینامید، اسید هیالورونیک، پپتایدها و سرامیدها (چگونه پوست صافی بسازیم). اگر پوست حساس و خشکی داری، مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کن که حاوی سرامید باشد تا سد پوستت رو آبرسانی و ترمیم کنه. برای دیدن بهترین آبرسان و مرطوب کننده ها و آشنایی با اونا میتونی توی مای سفورا محتواشون رو بخونی و انتخابت رو انجام بدی.
هولمز میگه: «اگر پوست شما خشک است، می توانید از سرامیدها استفاده کنید و رطوبت را به سلول های پوست خود بازگردانید برای رسیدن به چگونه پوست صافی بسازیم حتما این محصولات رو امتحان کنید..

یکی دیگه از مواردی که به داشتن پوستی صاف کمک میکنه (چگونه پوست صافی بسازیم) هیالورونیک اسیده.
هلمز میگه هیالورونیک اسید به بازگرداندن آب رسانی به پوست کمک میکنه. اگر دنبال راهی سریع میگردی که پوستت صاف شه بهترین راه حل اینه که هیالورونیک اسید رو تو روتین پوستیت بزاری. محصولاتی مثل آبرسان کلینیک حاوی هیالورونیک اسید و هیالورونات هست که پوست رو عمیقا آبرسانی میکنه. این محصولات بخاطر خواص مرطوب کنندگیشون آب رو به پوست جذب میکنه و سطح آب رسانی رو چند برابر میکنه. هیالورونیک اسید یک مرطوب کننده ایده اله برای افرادی که از خشکی پوست رنج میبرن چون فرمول سبک وزنیه و روی پوست های مختلط و چرب هم خوب کار میکنه (چگونه پوست صافی بسازیم) .

بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های مختلط از فرمول های سبک و مات کننده ساخته شدن که میتونه بافت پوست رو به میزان قابل توجهی بهتر کنه حتی اگر پوست چربی داری ، باز هم باید مرطوب کننده را تو برنامه روزانت بزاری.
اگر این کار را نکنی، غدد چربی بیش از حد فعال میشن و حتی روغن بیشتری تولید می کنن که می تونه منجر به مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش های بد بشن.
بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های چرب به لطف ترکیبی از فرمول های بدون روغن و مواد مغذی ، رطوبت رو بدون چربی اضافی تامین می کنن پس مرطوب کننده به چگونه پوست صافی بسازیم کمک خیلی زیادی میتونه بکنه.

5.استفاده از ضد افتاب

وقتی به پوست صاف فکر می کنیم، اولین چیزی که به نظرمون میاد تصویر یک نوزاد تازه متولد شده است چون تاحالا در معرض اشعه مضر افتاب قرار نگرفته. استفاده هر روز از ضد افتاب کلید حفظ سلامت و شادابی پوسته. و این حتی شامل روزای زمستونی و ابری هم میشه. چون اشعه فرا بنفش میتونه از ابر ها و حتی از شیشه ماشین هم عبور کنه. هولمز می‌گه: «اشعه‌های فرابنفش باعث می‌شوند بدن‌تان روغن‌ها و آب را آزاد کند و پس از قرار گرفتن در معرض مستقیم، پوست‌تان احساس خشکی و کم‌آبی می‌کند. ممکن است سال ها طول بکشد تا اثرات قابل مشاهده در زیر نور خورشید را مشاهده کنید. این به این دلیل است که با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض طولانی مدت فیبرهای کلاژن و الاستین را در پوست شما تجزیه می کند، که می تواند چهره شما را خشن تر و چرمی تر کند. بستگی به نوع پوستتون باید ضدآفتابتون رو انتخاب کنید.

اگر میخوای بری بیرون کلاه همراهت باشه و استفاده از ضد افتاب یادت نره و حتما هر دو ساعت یکبار تمدیدش کن.

6.مصرف ویتامین سی

درسته که همه ی اسیب های ناشی از نور خورشید رو نمیشه جبران کرد اما با ویتامین سی میتونید پوستتون رو ترمیم و از اسیب بیشتر جلوگیری کنید. ویتامین سی به محو شدن لکه های خورشید کمک میکنه و به طورکلی پوست رو روشن و صاف میکنه. هولمز میگه: «ویتامین سی که روی پوست اعمال می‌شود به عنوان یک لایه‌بردار سطحی و آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند، رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد، علائم خطوط ظریف و چین و چروک را بهبود می‌بخشد و از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. اگه ویتامین سی رو قبلا به روتین مراقبت از پوست خودت اضافه نکردی، می تونی برای آماده سازی پوست و بهبود رنگ پوستت، روزانه از آن صبح استفاده کنی. سرم 15 درصد ویتامین سی که برای انواع پوست مناسبه و رطوبت مورد نیاز پوست رو تامین میکنه و همینطور خطوط ریز، لکه های تیره و منافذ پوست را کاهش می دهد و درخشندگی و طراوت خاصی به پوست میبخشه.

7.با مرطوب کننده بخوابید

تهویه هوا و گرمایش می تونه باعث از دست دادن رطوبت پوست بشه، بنابراین هنگام خواب از مرطوب کننده استفاده کن. هلمز میگه: «یکی از ترفندهای مورد علاقه من برای پوست های خشک و کدر، استفاده از مرطوب کننده و استفاده از روغن ها در روال مراقبت از پوست است. هوای مرکزی، یک فن قدرتمند یا سیستم گرمایشی نیز می تواند پوست را به شدت خشک کند. محصولات مراقبت از پوست خود را در طول برنامه شبانه خود با روغن صورت بپوشانید و سپس هنگام چرت زدن از مرطوب کننده استفاده کنید تا نتیجه را به حداکثر برسانید. برای اینکار میتونید از سرم شب گرلن استفاده کنید. یک مرطوب‌کننده رطوبت را به آن ناحیه اضافه می‌کند و روغن‌ها به پوست شما پیام می‌دهند که بیش از حد سبوم تولید نکنه.

8.استفاده از رتینول

اگر میخوای حس بهتری نسبت به ظاهر و پوستت داشته باشی دیگه وقتشه از خواص ضد پیری رتینول استفاده کنی. رتینول یک مشتق از ویتامین آ و یک ماده بازسازی کننده ، برای تحریک تولید کلاژن عمل می کنه که به بهبود خطوط و چین و چروک کمک می کنه. در نتیجه، پوستی جوان تر و نرم تر خواهی داشت. دستیابی به پوستی صاف نیازی به خرید یک سری محصولات کاملاً جدید ندارد. در عوض، تغییرات کوچک در برنامه روزانه شما می تواند تفاوت عمده ای در ظاهر و احساس پوست شما ایجاد کند.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران