eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



پرایمر چیست و چه کاربردی دارد


استفاده از پرایمرها میتونه تفاوت خیلی خوبی توی ظاهر میکاپ ایجاد کنه، در واقع میتونیم بگیم پرایمرها فوتوشاپ دنیای میکاپ هستن.
محصولات زیادی برای کرم پودر، سایه، رژلب و... وجود داره و کار اصلی همه اون ها اینه که پایه و بِیس صافی ایجاد میکنن تا به حفظ و موندگاری محصولاتی که استفاده میکنیم کمک کنند . از طرفی این محصولات میتونن به میزانِ استفاده ما از لوازم آرایشی کمک کنن، برای مثال وقتی از پرایمر سایه استفاده میکنیم باعث میشه که پیگمنت سایه بالا بره و نیازی به استفاده بیش از حد از پالت سایه نیست با یه بار براش زدن توی رنگ میتونیم یه سایه ی عالی داشته باشیم.
پرایمرها لایه ای بین پوست و میکاپ هستن و نه تنها نتیجه ی میکاپ رو خیلی بهتر میکنن بلکه موندگاری اون رو بالا میبرن مدل های مختلفی از پرایمر وجود داره که باید با توجه به نیاز پوستمون و هدف استفاده از این محصول اون رو انتخاب کنیم .
قبل از معرفی مدل های مختلفِ پرایمر میریم سراغ یک سری تعاریف برای درکِ بهترِ اینکه پرایمر چیست و چه کاربردی دارد


پرایمر چیست :

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

پرایمر ها به عنوان پایه ای برای بهبود میکاپ استفاده میشن . در واقع استفاده از این محصولات باعث میشه میکاپ خیلی زیباتر بشه چرا که بافت پوست رو صاف میکنه و یا لکه های پوستی رو از بین میبره ، خیلی از این پرایمر ها هم خطوط ریز پوست و هایپرپیگمانتاسیونِ ناشی از نور خورشید رو بر طرف میکنن.
برای مثال، اگر پوستی با منافذ باز دارین و بعد از کرم پودر منافذتون خیلی بیشتر دیده میشه کافیه که محصولی برای کاهش و محو منافذ استفاده کنید.
و یا اینکه پرایمر رو برای کم کردنِ محصولاتی که در روتین میکاپ استفاده میکنید ، بکار ببرید. برای مثال پرایمری رو میتونید استفاده کنید که به عنوان آبرسان، صاف کننده پوست و روشن کننده رنگ پوست بکار میره در واقع داشتن یک محصول با سه تا کاربرد.


انواع پرایمر

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد
  1. پرایمر مات کننده:

    اگه پوست چربی دارین استفاده از پرایمری که پوستتون رو مات کنه و چربی اون رو کنترل کنه میتونه به موندگاری میکاپ و کرم پودرتون کمک خیلی زیادی بکنه. چرا که این محصول، یک سد بین پوستی که چربی تولید میکنه و میکاپ هست و یه پایه ی مات و صاف رو بهتون میده ، مخصوصا پرایمرهایی که بیس ِاون ها سیلیکون هست. (پرایمر چیست و چه کاربردی دارد)
    پرایمهای ماتی مثل:


  2. مرطوب کننده:

    این نوع از پرایمر برای افرادی که پوست خشکی دارن عالی هستش. مخصوصا پرایمرهایی که حاوی هیالورونیک اسید و آنتی اکسیدان ها هستند. اگر پوست خشکی دارین حواستون باشه پرایمرتون ، 'سیلیکون نداشته باشه.' (پرایمر چیست و چه کاربردی دارد)


  3. محو کننده :

    این محصولات رو خیلی از افراد با پرایمرهای مات کننده اشتباه میگیرند . پرایمرهای محو کننده و یا 'blurring' برای صاف کردن بافتِ پوست مثل از بین بردن خطوط ریز و چروک ها بکار میرن. (پرایمر چیست و چه کاربردی دارد)


  4. پرایمر سایه:

    پرایمرهایی که برای سایه استفاده میشن کارشون اینه که به سایه و یا خط چشم اجازه ی کمرنگ یا محو شدن و خط انداختن پشت پلک رو نمیدن. درواقع این محصولات، میزانِ ترشح چربی پوست رو کنترل میکنن و اجازه نمیدن که سایه چرب و در نهایت محو بشه. (پرایمر چیست و چه کاربردی دارد)


نحوه استفاده از پرایمرها:

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

اول از همه پوستتون رو بشورید ، مرحله ی بعد مرطوب کننده مناسبتون رو بردارید و پوستتون رو هیدراته کنید. ضدآفتاب رو استفاده کنید و اجازه بدین این دو تا محصول رو پوست جذب و خشک بشن.
حالا نوبت استفاده از پرایمرها هست . محصولتون رو با انگشت به پوستتون بزنید و اون رو پخش و فید کنید . استفاده از انگشت برای اینکار باعث میشه که گرمای دست محصول رو خیلی خوب ذوب و جذبِ پوست کنه.
حواستون باشه که پرایمرتون مکمل با کرم پودرتون باشه برای مثال، اگر پرایمر شما مبتنی بر سیلیکون و کرم پودرتون مبتنی بر آب باشه به هیچ عنوان روی هم قرار نمیگیرند و میکاپتون رو خراب میکنه. برای مثال میتونید از پرایمر توفیسد که سیلیکون نداره استفاده کنید. (پرایمر چیست و چه کاربردی دارد)


آیا به پرایمر نیاز داریم:

پرایمر چیست و چه کاربردی دارد

اگر روی پوستتون چربی حس میکنید ، آرایشتون بعد تایمی نامرتب میشه و یا کرمتون ماسیده ، خشک و کیکی میشه، بله شما نیاز به پرایمر دارید. از نظر حرفه ای شما برای داشتنِ یک میکاپ (چه حرفه ای چه روزانه) فوق العاده و در کنارش برای حفظِ سلامتی پوستتون باید از پرایمرها استفاده کنید.
خیلی از فصل ها مثل زمستون پوستمون ناخودآگاه دچار کم آبی و دهیدراتگی میشه توی این تایم ها هم پرایمر ها کمک خیلی زیادی به ما میکنند.


خب اینکه پرایمر چیست و چه کاربردی دارد رو متوجه شدیم، هدف اصلی از پرایمرها اینه که میکاپ مارو زیبا و موندگار کنند ، اگر پوستتون زیادی خشکه و کرم پودر کیکی میشه و یا برعکس پوستتون خیلی چربه و موندگاری کرمتون رو خیلی پایین میاره ، منافذ باز دارین و یا پوستتون دچار تغییراتِ رنگی شده استفاده از پرایمر یکی از واجبات برای شما هست که میتونه به افزایشِ زیبایی ظاهر شما کمک کنه.
شما حتی میتونید پرایمر رو بدونِ میکاپ هم استفاده کنید و یه ظاهرِ خیلی خوب و بی عیب برای خودتون ایجاد کنید در واقع ظاهری 'makeup no makeup' دارین.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران