eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت های پارسال



جوانسازی پوست صورت در منزل


جوانسازی پوست صورت در منزل

اگه دنبال یه مطلب میگردین که روش های جوانسازی پوست صورت در منزل رو بهتون یاد بده پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها دنبال کنید.
پیشرفت علم پزشکی باعث ایجاد روش های مختلف برای انجام جوانسازی پوست صورت شده . روش های مختلفی مثل لیزرها ، تزریقات فیلر ، بوتاکس و ... . همه ی این روش ها موثر و خوبن اما نکته ی مهم برای انتخاب این روش ها نیاز پوست شما هست. گاهی اوقات پوستتون با انجام ساده ترین کارها در منزل به شدت تغییر میکنه و شادابی و جوونی خودش رو به دست میاره. همه هدف ما توی مقاله جوانسازی پوست صورت در منزل اینه که بتونیم یه پوست شاداب و درخشان داشته باشیم .
بالا رفتن سن باعث تخریب بافت پوست و از بین رفتن کلاژن و الاستین پوست میشه که همین سبب میشه پوست افتاده و دچار چین و چروک بشه. عوامل مختلف زیادی هستن که توی این راه به سرعت گرفتن پیری پوست کمک میکنن ، عواملی مثل سیگار کشیدن ، آلودگی هوا ، در معرض نور خوشید قرار گرفتن ، تغذیه ی نامناسب و ... (جوانسازی پوست صورت در منزل (.

پیری پوست و نشانه های اون :

علائم پیری پوست

برای متوجه شدن نشونه های پیری پوست و روش های برای جوانسازی پوست صورت در منزل باید نسبت به پوستمون شناخت پیدا کنیم . پوست ما به طور کلی از سه لایه تشکیل شده :
قسمت بیرونی پوست یعنی اپیدرم ، حاوی سلول های پوست ، رنگدانه ها و پروتئین هست.
قسمت میانی که اسمش درم هست ، سلول های پوست ، رگ های خونی ، اعصاب ، فولیکول های مو و غدد چربی رو شامل میشه.
لایه ی داخلی هم زیر درم هست که حاوی غدد عرق ، برخی از فولیکول های مو ، رگ های خونی و چربی هستش.
هر کدوم از این لایه ها حاوی بافت همبند و فیبرهای کلاژن هست ، برای حمایت و محافظت از بافت پوست و الیاف الاستین که موجب انعطاف و استحکام پوست میشن. و با افزایش سن ما خطر آسیب پوستی خیلی بیشتر میشه در واقع پوست شکننده تر و نازک تر میشه و مقداری از لایه چربی محافظش رو از دست میده(جوانسازی پوست صورت در منزل ( .

نشانه های پیری پوست شامل پنج مورد میشه :

  1. چین و چروک ها :

    انواع خطوط روی پوست
    جزو اولین و مهمترین عوامل پیری پوست هستن که در واقع میشه گفت از اولین نشونه های پیری پوسته (جوانسازی پوست صورت در منزل ) . از سن 25 سالگی ما خطوط ریز رو روی پوستمون میبینیم ، وقتی اخم میکنیم ، میخندیم و یا هر حرکت دیگه ای رو با صورتمون انجام میدیم ، این خطوط رو میبینیم . با بالا رفتن سن پوست ما فیبرهای الاستین و کلاژنش و از دست میده و باعث از بین رفتن استحکام و به دنبال اون باعث شل شدن پوست میشه ، پس به مرور زمان این خطوطی که ما میبینیم ، روی پوست ما عمیق تر میشن و حتی وقتی هیچ حرکتی با صورت انجام ندیم هم خودشون رو نشون میدن.
    برای جوانسازی پوست صورت در منزل اولین تارگت و هدف ما پیشگیری و بهبود این خطوط روی صورت هست ، که در ادامه بهتون یاد میدیم باید چیکار کنید که این خطوط رو از بین ببرید و یا بهبود بدین.

  2. کدر و تیره شدن پوست :

    علائم پیری پوست
    درخشانی و روشنی پوست ما به مرور زمان و با افزایش سن از بین میره حالا توی این راه خیلی چیزهای دیگه هستن که به کدر شدن کمک میکنن ، مثل کم خوابی ، هوای آلوده ، اشعه های مضر ، سیگار و... . این کدری به خاطر از بین رفتن رطوبت سطح پوست هستش ، پوست جوون هر سه تا چهار هفته خودش رو بازسازی میکنه و این کار برای پوست پیرتر به تبدیل به چهار تا شش هفته میشه (جوانسازی پوست صورت در منزل).

  3. ناهمواری در رنگ پوست :

    علائم پیری پوست
    با افزایش سن رنگ پوست توی بعضی از نقاط صورت دچار تغییرات و ناهمواری میشه ، حالا این تغییرات ممکنه بخاطر وجود ملانین بیشتر توی بعضی از سطوح پوست و یا عملکرد هورمونی در خانم ها باشه ، به مرور زمان و با افزایش سن این ناهمواری های رنگی یا discoloration بیشتر میشه و با اشعه های خورشید ممکنه تشدید بشه به همین خاطر باید زدن ضدآفتاب رو خیلی خیلی جدی گرفت تا از ایجاد این ناهمواری جلوگیری کرد . پس توی جوانسازی پوست صورت در منزل باید این مورد رو هم در نظر داشته باشیم.

  4. خشکی پوست :

    نشانه های پوست خشک
    پوستی که جوون هستش رطوبت بالایی داره و توانایی خیلی خوبی توی حفظ این رطوبت داره ، اما پوست پیر این رطوبت رو به مرور زمان از دست میده چراکه توانایی توی حفظ اون نداره ، پس با بالا رفتن سن ، پوست ما دچار کم آبی و خشکی میشه و همین خشکی هم باعث ایجاد چروک و خطوط روی پوست میشه (جوانسازی پوست صورت در منزل ).

  5. منافذ پوستی :

    انواع منافذ پوستی
    به مرور زمان و با از دست رفتن استحکام پوست ، پوست کشیده تر میشه و منافذ ما بزرگ تر و بیشتر دیده میشن .توی جوانسازی پوست صورت در منزل به این کته و چگونگی از بین بردنش هم اشاره میشه .
  6. خب با هم نشونه های پیری پوست رو خوندیم و الان وقت یادگیری روش های جوانسازی پوست صورت در منزل هستش ، میدونیم که جوانسازی پوست راه های زیادی داره ، از جمله روش های تهاجمی مثل عمل های زیبایی ، روش هایی با تهاجم کمتر مثل بوتاکس و تزریقات و ...
    روش هایی که تهاجمی هستن هم دوره های نقاهت بالایی دارن و هم هزینه های اون ها سنگینه و ممکنه نتیجه ی دلخواه رو نداشته باشن. روش های کم تهاجمی هم دائمی نیست و علاوه بر هزینه های بالای اون ها ریسک بسیار زیادی دارن . پس به نظر من باید توی مرحله ی اول و حتی در کنار روش های بالا سراغ کارهایی برای جوانسازی پوست بریم که ریسکی برای پوست ما نداشته باشن ، در دسترس و دائمی باشن ، تهاجمی نباشن و در نهایت روش هایی برای جوانسازی پوست صورت در منزل باشن.
    این کارهارو همه میتونن انجام بدن فرقی نمیکنه شما سن پایینی دارین یا سنتون بالاست ، فرقی نداره خانم هستین یا آقا برای همه افراد مناسب هست . کافیه یه سری اصول رو انجام بدین و اگه پوستتون دچار چروک و پیری شده باید و باید صبر داشته باشین ولی مطمئن باشین که نتیجه بسیار خوبی میگیرید (جوانسازی پوست صورت در منزل ).


    روش های جوانسازی پوست صورت در منزل :

    1. آبرسانی پوست :


      خیلی از اوقات ما اهمیت آبرسانی به پوست رو فراموش میکنیم ، توی یاد گرفتن نحوه جوانسازی پوست صورت در منزل یه روش خیلی خیلی ساده و ارزان هست که رعایت کردنش تاثیر خیلی زیادی روی شفافیت ، درخشان و سالم شدن پوست ما داره اون هم نوشیدن آب به اندازه کافی در روز هست . قبل از اینکه به خوندن ادامه بدین ، بلند شین و یه لیوان پر آب بنوشید . اینکار در طول روز باعث میشه بدن شما هیدراته بمونه ، یک مطالعه در سال 2015 ارتباط قوی بین نوشیدن آب و داشتن پوست سالم انجام شده و اونجا به اهمیت این کار پی بردن. در واقع این کار به افزایش هیدراتاسیون زیر پوست شما کمک بسیار زیادی میکنه و اولین قدم برای جوانسازی پوست صورت در منزل هست .
      روش بعدی برای جوانسازی پوست صورت در منزل استفاده از محصولات آبرسان هست . در واقع استفاده از یه سرم ، کرم یا حتی ژل آبرسان به هیدراته کردن لایه های بالایی پوست وحفظ رطوبت کمک زیادی میکنه . در واقع وقتی که شما هنوز دچار خطوط نشدین ، با اینکار و هیدراته نگه داشتن پوستتون میتونید روند پیری رو خیلی خیلی کندتر کنید و یا اگه پوست شما دچار پیری و چروک شده با زدن محصولات آبرسان قوی میتونید چروک هارو هیدراته کنید و اونارو همیشه آبرسانی کنید و میبینید که به مرور زمان پوستتون چقدر شفاف و چروک ها چقدر کمتر شدن(جوانسازی پوست صورت در منزل ) .
      محصولاتی مثل :

    2. استفاده از مرطوب کننده :


      استفاده نکردن و یا کم استفاده کردن از مرطوب کننده ها مخصوصا اگه پوست خشکی دارین ، میتونه روی سلامت و شادابی پوستتون تاثیر خیلی زیادی بزاره و شادابی اون رو از بین ببره . پس قدم بعدی برای جوانسازی پوست صورت در منزل استفاده مداوم از مرطوب کننده ها هست.
      میزان استفاده از این محصولات در روز بستگی به نیاز و نوع پوست شما داره ، اما به طور نرمال شما باید روزی دوبار از مرطوب کننده ها استفاده کنید که از رطوبت سطح و لایه بیرونی ظریف پوستتون محافظت کنید.درواقع کار اصلی مرطوب کننده ها اینه که سد پوستی رو ترمیم و از اون محافظت کنه. پیشنهاد من به شما اینه که توی ترکیبات این محصولات برای جوانسازی پوست صورت در منزل دنبال سرامید بگردید ، این ماده میتونه آب رو به داخل پوست بکشه و به حجیم شدن اون کمک زیادی میکنه ، گلیسیرین و هیالورونیک اسید هم داخل مرطوب کننده ها میتونه از ، از دست دادن رطوبت پوست جلوگیری کنه.استفاده مناسب از مرطوب کننده میتونه باعث جوانسازی پوست صورت در منزل بشه.

    3. لایه برداری :


      اینکار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست میشه و کدری پوست رو به مرور زمان از بین میبره با لایه برداری خیلی راحت میتونید جوانسازی پوست صورت در منزل رو انجام بدید . درواقع میشه گفت لایه برداری سلول های مرده رو از بین میبره که جا برای سلول های جدید و تازه پوست باز بشه. اینکار رو باید خیلی آروم انجام بدین ، روش های مختلفی برای اینکار وجود داره ، روش های فیزیکی و لایه بردارهای شیمیای . با توجه به نوع پوستتون و میزان تجربه خودتون توی انجام دادن اینکار باید روش مناسب رو انتخاب کنید.
      لایه برداهای شیمیایی عمدتا سرم های لایه بردار هستن که برای هر نوعی از پوست مدل های مختلفی دارن . به هیچ عنوان ، از اسکراب های خشن و لایه برداری های قوی استفاده نکنید مخصوصا اگه پوست خشکی دارین و یا تجربه زیادی تو اینکار ندارین . خیلی های عقیدشون اینه که از اسکراب ای خشن استفاده کنن که نتیجه سریع تری بگیرن اما اینکار فقط نتیجه عکس به شما میده و در نهایت میبینید که پوستی کدرتر و خشک دارین (جوانسازی پوست صورت در منزل ) .

    4. پاکسازی :


      برای شستشوی صورتتون به هیچ عنوان از صابون ها استفاده نکنید ، صابون فقط باعث خشکی و کدری پوستتون میشه . به جای اون اگه پوست خیلی خشکی دارین از روغن های آرایش پاک کن یا بالم ها استفاده کنید و اگه پوست چربی دارین از یه شوینده مناسب که باز هم پوستتون رو خشک نمیکنه ، استفاده کنید(جوانسازی پوست صورت در منزل).
      در کل وقتی میخواین پوستتون رو تمییز کنید خیلی ملایم اینکار رو انجام بدید برای مثال موقع استفاده از میسلار واتر ها پد رو محکم روی پوستتون نکشید این کار ها جزوی از اصول جوانسازی پوست صورت در منزل هست ، که با رعایتشون میتونی به جوانسازی پوستتون کمک زیادی کنید.

    5. اجتناب از استفاده آب داغ :


      قبلا هم اشاره کردیم ، به هیچ عنوان نباید پوستتون رو با آب داغ بشورید باور کنین این کار نه تنها پوستتون رو تمییز نمیکنه بلکه رطوبت پوستتون رو از بین میبره و اون رو کدر میکنه در واقع آب داغ عروق سطحی پوست رو گشاد میکنه و باعث میشه پوست قرمز به نظر برسه (جوانسازی پوست صورت در منزل (.

    6. اضافه کردن سرم ها به روتین :


      سرم ها غلظت خیلی خوبی از مواد رو دارن و خیلی سریع جذب پوست میشن . میتونه کمک خیلی زیادی به جوانسازی پوست صورت در منزل بکنه . میتونید اون ها رو روزی دوبار (البته بستگی به موادی که داخل اون هست داره) و بعد از پاکسازی پوستتون استفاده کنید.
      سرم هایی که حاوی :
      ویتامین سی مثل :

      ویتامین b3 یا همون نیاسینامید مثل :

      اسید فرولیک ها برای جوانسازی پوست صورت در منزل عالی هستن.
      و ... هستن استفاده کنید ، این مواد آنتی اکسیدان های بسیار قوی دارن که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری میکنن چراکه این آلودگی ها باعث از بین رفتن کلاژن پوست میشن. از طرفی ویتامین سی به محو لکه های تیره کمک میکنه ، پس اگه پوستتون دچار لکه های پوستی ناشی از پیری پوست ، آفتاب ، جوش و یا هر چیز دیگه ای شده پیشنهاد میکنم ویتامین سی رو حتما توی روتینینتون قرار بدید .
      و مهمترین سرمی که پیشنهاد میکنم توی روتین پوستتون قرار بدید ، هیالورونیک اسید هست ، این ماده آب و رطوبت رو به طور موقت و طولانی توی سطح بیرونی پوست شما قفل میکنه و اجازه نمیده رطوبت پوست شما به اصطلاح تبخیر بشه. که همین یکی از روش های جوانسازی پوست صورت در منزل هست.

    7. استفاده از ماسک های صورت :


      استفاده هفتگی از ماسک های صورت میتونه یکی از موثرترین کارها برای جوانسازی پوست صورت در منزل باشه ، این ماسک ها میتونن دست ساز خودتون باشه و یا از ماسک هایی که توی مارکت ها به فروش میرسه استفاده کنید . فقط باید مواظب باشین ماسک شما مطابق نیازتون باشه ،اگه قراره ماسکی برای جوانسازی پوست صورت در منزل استفاده کنیم ، باید این محصول حاوی موادی مثل آنتی اکسیدان ها ، آبرسان های قوی ، روشن کننده های پوستی و... باشه در واقع هرچیزی که باعث میشه پوست ما هیدراته بشه و تغییرات رنگی رو از بین ببره.

    8. استفاده از رتینوئید ها :


      این ماده میتونه یکی از اصلی ترین روش ها برای جوانسازی پوست صورت در منزل باشه ، در واقع رتینوئید ، رشد کلاژن پوست رو تحریک میکه . این ماده مشتقی از ویتاین A هست . که از نظر علمی ثابت شده رشد کلاژن رو تحریک میکنه و گردش سلولی پوست رو به حالت نرمال برمیگردونه. رتینوئید ها به لایه برداری ملایم سطح پوست کمک زیادی میکنن و سلول های مرده رو از بین میبرن و سلول های جدید و تازه پوست رو به سطح پوست میارن. برای شروع میتونید دو بار در هفته از این ماده استفاده کنید و وقتی پوستتون به اون عادت کرد میتونید تعداد دفعات استفاده از رتینوئیدهارو بیشتر کنید.

    9. استفاده روزانه از ضدآفتاب :


      آخرین و پر اهمیت ترین نکته در جوانسازی پوست صورت در منزل ، استفاده روزانه از ضدآفتاب هاست. میتونم بگم ، ضدآفتاب محصولی ضدلک و ضد پیری پوست هست که باید حتی وقتی توی خونه هستین هم ازش استفاده کنید ، این محصول از ایجاد لکه روی پوستتون که به خاطر تابش اشعه های ماورابنفش هست جلوگیری میکنه و لکه های قدیمی رو به مرور زمان از بین میبره.
      بهترین روش استفاده اینه که شما یک ربع قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید ، اون رو به اندازه ای مناسب به صورت ، گردن ، گوش و دست هاتون بزنین ( دقیقا نقاطی که پیری و افزایش سن رو خیلی سریع تر نشون میدن . ) و اگه بیرون از منزل هستین هر دوساعت یکبار تمدید کنید.

    خب با روش های جوانسازی پوست صورت در منزل آشنا شدیم ، در کل برای جوانسازی خودتون باید لایف استایلون رو تغییر بدین ، که شامل زمان خوابتون ، تغذیه ای که دارید ، ورزش کردن ، میزان نوشیدن آب ، استرس و... میشه. باید روی این موارد کنترل داشته باشید و در کنار این ها داشتن روتین مناسب برای پوستتون کمک خیلی زیادی به جوان شدن پوست شما و جوون موندن اون میکنه.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران