eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

offbanner

-



روتین پوستی روزانه


هرکسی که پوست چربی داره میدونه که داشتن روتین پوستی روزانه چقدر برای اون ضروری هستش.
پیروی از یه روتین پوستی روزانه مناسب میتونه با کنترل تولید سبوم، به کاهش تولید چربی پوست کمک زیادی بکنه.
داشتن این روتین پوستی روزانه برای کسایی که پوست چرب دارن میتونه با مشکلاتی مثل آکنه، لک، جوش های سرسیاه و... مبارزه میکنه درواقع به از بین رفتن اون ها کمک خیلی زیادی میکنه و در کنارش اجازه نمیده پوست دچار این مشکلات بشه.

به همین خاطر توی این مقاله (روتین پوستی روزانه) تصمیم گرفتیم 5 مرحله اصلی از روتین پوستی روزانه که برای پوست چرب هست رو توضیح بدیم و در ادامه محصولاتی که مناسب برای این کار هستن رو معرفی کنیم. با رعایت کردن این مراحل میبینید که چه تاثیر خوب و عالی روی پوست شما گذاشته شده.
اگه نمیدونید که نوع پوستتون چی هست توی مقاله ها قبلی خیلی کامل راجب اون توضیح دادیم. اینجا هم سه تا نکته رو بهتون میگم که ممکنه بهتون کمک بکنه که تشخیص بدین پوستتون چرب هست یا خیر :
- میکاپ روی پوست های چرب تایم طولانی نمیمونه
- نواحی که چرب هستن دچار انواع جوش سرسیاه، سر سفید و قرمز میشن
- منافذ در پوست های چرب معمولا بزرگ تر هستش.

دلایل ایجاد شدن پوست چرب:

دلایل چربی پوست
  1. استفاده از محصولات اشتباه میتونه اولین عامل در ایجاد پوست چرب باشه، به این صورت که شما با استفاده از وسایل نامناسب ph پوستتون رو از حالت تعادل خارج میکنید و اینکار ممکنه چربی طبیعی پوستتون رو از بین ببره که برعکس تصور همه، پوست برای جبران این چربی از دست رفته ، چربی بیشتری تولید میکنه که در نتیجه ی اون پوست چرب میشه.
  2. ژنتیک میتونه نقش بسیار قوی داشته باشه.
  3. استفاده بیش از حد از محصولات مثل شستشوی بیش از حد یا استفاده از لایه بردارهای خشن و لایه برداری کردن بیش از حد پوست در روتین پوستی روزانه با این تصور که این کار ها میتونه چربی پوستتون رو کنترل کنه. در صورتی که مثل مورد اول، این کار باعث میشه چربی طبیعی پوست شما از بین بره و پوست برای جبرانش چربی بیشتری تولید کنه.
  4. عدم استفاده از مرطوب کننده در روتین پوستی روزانه دقیقا به خاطر دلایل قبل و این تصور غلط که مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب نیست و اون رو چرب تر میکنه.
  5. استرس زیاد باعث میشه بدن هورمون کورتیزول رو در جریان خون ترشح کنه که به طور مستقیم روی پوست تاثیر میزاره و شروع به تولید سبوم اضافی میکنه که منجر به ایجاد جوش و دونه های سرسیاه میشه.

    1. روتین پوستی روزانه برای پوست چرب :

      1. شستشوی پوست:

        شستشوی درست پوست چرب
        شستن پوست صورت برای کسایی که پوست چربی دارن جزو مراحل واجب از روتین پوستی روزانه اونهاست.
        شما باید روزی دو بار در روتین پوستی روزانه (صبح و شب) خودتون پوستتون رو با یه شوینده مناسب تمییز کنید. در طول شب، پوست درحال تولید چربی هست به همین خاطر باید صبح پوستتون رو کاملا تمییز کنید که باعث ایجاد جوش های مختلف نشه.
        و بهترین نوع شوینده برای روتین پوستی روزانه، محصولاتی هست که دارای سالیسیلیک اسید باشن. این ماده یه لایه بردار ملایمه که میتونه خیلی خوب منافذ پوست شمارو تمییز کنه و یه لایه برداری خیلی ملایم هم روی پوستتون انجام بده

      2. استفاده از تونر بدون الکل در روتین پوستی روزانه :

        اهمیت استفاده از تونر
        تونرها برای پوست های چرب ضروری هستن، اون ها میتونن آلودگی و سبوم باقی مونده داخل منافذ رو پاک کنن (آلودگی هایی که شوینده ها قادر به تمییز کردنشون نیستن.) البته که فراموش نکنید کار اصلی تونر این نیست که پوست رو تمییز کنه در واقع اون PH پوست رو به تعادل میرسونه. پس به هیچ عنوان به اشتباه، برای پاک کردن میکاپتون سراغ تونرها نرید.
        میتونید از یه محصول که خاصیت لایه برداری داره استفاده کنید این کار باعث میشه به مرور زمان منافذ ، لکه ها و...از بین برن.
        تونری که شامل : سالیسیلیک اسید ، گلیگولیک اسید و لاکتیک اسید هست، میتونه به ظاهر و کنترل چربی پوست شما کمک خیلی زیادی بکنه.

      3. استفاده از سرم ها در روتین پوستی روزانه :

        انواع سرم پوستی
        سرم هایی که حاوی aha و bha هستن رو حتما توی روتین پوستی روزانه خودتون قرار بدین. اگه شما پوست چربی دارین قطعا دوست دارین که جوش و لک ناشی از چربی پوستتون رو درمان کنید به همین خاطر سراغ محصولاتی برید که حاوی :
        - bha یا سالیسیلیک اسید هستن این ماده موثر ترین لایه بردار شیمیاییه که میتونه جوش و لک های پوستی رو خیلی خوب درمان کنه و خیلی خوبه که اونو توی روتین پوستی روزانه خودتون قرار بدید.
        - aha یا گلیکولیک اسید و لاکتیک اسیدها، این مواد لایه بردارهای ملایمی هستن و میتونن خطوط ریز و تغییرات رنگی که ناشی از جوش هست رو از بین ببره .
        - محصولاتی که حاوی رتینول هستن ، این ماده نوعی رتینوئید هست که از ویتامین a مشتق شده و به شدت به درمان آکنه و کوچیک شدن منافذ کمک میکنه.
        - نیاسینامیدها یا ویتامین b3 میتونه به تنظیم میزان چربی کمک کنه و از طرفی این ماده دارای خواص ضدالتهابی هستش که وقتی توی روتین پوستی روزانه قرار بگیره میتونه به کاهش آکنه کمک خیلی زیادی بکنه.
        سرم ها رو حتما توی روتین پوستی روزانه خودتون قرار بدید چرا که کمک خیلی زیادی به سلامت پوستتون میکنه درواقع این لایه بردارهای شیمیایی سلول های مرده پوست رو از بین میبرن و با افزایش گردش سلولی سبب کاهش تولید چربی میشن.
        بهترین زمان برای استفاده از این محصولات شب هستش.

      4. استفاده از مرطوب کننده مناسب :

        روتین پوستی روزانه
        پوست های چرب باید و باید توی روتین پوستی روزانه خودشون از مرطوب کننده استفاده کنند. این محصول میتونه تکسچر ژلی داشته باشه و یا حاوی هیالورونیک اسید یا گلیسیرین باشه ، مهم اینه که رطوبت رو توی پوست به وجود بیاره و اون رو توی پوست قفل کنه. موقع خرید این محصولات حواستون باشه که :
        - غیر کمدوژنیک باشن
        - فاقد روغن و چربی باشه
        - بر پایه آب باشه
        - سبک باشه
        - عاری از هر مواد شیمیایی و عطرهای قوی باشه
        این محصول رو باید صبح و شب (روتین پوستی روزانه) استفاده کنید و یادتون باشه یه مرحله خیلی مهم از روتین ماست چرا که پوست با استفاده از شوینده ، تونر و سرم زیادی حساس شده و رطوبت از دست داده پس باید با یه محصول خوب بهش آبرسانی و رطوبت رسانی کنیم.

      5. استفاده از ضدآفتاب :

        اهمیت ضدآفتاب در روتین پوستی
        توی هر مقاله ای که داشتیم (روتین پوستی روزانه) از اهمیت استفاده از ضدآفتاب همیشه صحبت شده. برای کسایی که پوست چرب دارن این محصول خیلی خیلی مهمه چرا که شما با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی یا فیزیکی باعث شدین پوستتون حساس بشه پس به یه محصولی نیاز داریم که از پوستمون محافظت کنه و از طرفی وقتی پوست ما جوش میزنه اگه بدون محافظ جلو نور خورشید قرار بگیریم اون جوش تبدیل به لک میشه اما ، استفاده از یک ضدآفتاب مناسب به طور کامل از این قضیه جلوگیری میکنه.
        پس یادتون نره حتی توی هوای ابری و یا وقتی در منزل هستید هم باید از ضدآفتاب استفاده کنید و مورد مهمی که وجود داره اینه که اکثر افرادی که پوست چربی دارن به خاطر این از ضدآفتاب استفاده نمیکنن چون روی پوستشون به شدت چرب و سنگینه، اما میتونید با قرار دادن یه محصول بسیار سبک با تکسچر فلوئیدی و فاقد روغن در روتین پوستی روزانه خودتون این مشکل رو حل کنید.
        برای خرید(روتین پوستی روزانه)، محصولاتی رو انتخاب کنید که حاوی این مواد نباشند :
        آوبنزون ها ، اکسی فنون ، بنزوفنون ها ، متوکسی سینامات و پاراآمینوبنزوئیک اسید (paba)

      چربی پوست به دلیل اندازه و فعالیت غدد چربی ، متصل به فولیکول های مو هست برای همین برای کاهش چربی باید اندازه غدد رو کاهش بدیم.
      پس یادتون باشه که این مراحل از روتین پوستی روزانه رو حتما انجام بدید و در کنارش صبر داشته باشید. مطمئن باشید که نتایج بسیار عالی خواهید داشت.

      میتونید خیلی دیگه از محصولات رو وارد روتین پوستی روزانه خودتون کنید محصولاتی مثل میسلارواترها، لایه بردارهای شیمیایی، ماسک های خونگی و ... مهم اینه که توی انجام روتین پوستی روزانه مصمم باشین و به طور مستمر اون رو انجام بدید و این که مطمئن باشین محصولاتی که استفاده میکنید از کیفیت و اصالیت بالایی برخوردار هستن.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران