eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن


توی این مقاله قراره با هم علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن رو بررسی کنیم ، تا یه میکاپ نچرال ،تمییز و شیک داشته باشیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن :

روش جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن و این که کرم پودر روی صورت ماسیده و یا اصطلاحا کیکی میشه ممکنه چند دلیل داشته باشه که اینجا باهم بررسی میکنیم

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن :

  1. ممکنه به خاطر استفاده بیش از حد از کرمپودر باشه.
  2. پوست چربی دارین و با همون چربی و تعریقی که روی پوستتون هست میکاپتون رو شروع و در نهایت فیکس میکنین.
  3. از پودر فیکس خیلی زیاد استفاده میکنید ، معمولا کسایی که پوست خیلی چربی دارند دچار این مشکل میشن چرا که باور دارن پودر باعث میشه شاین و برق ناشی از چربی پوست رو از بین ببره و میکاپ ماندگاری بیشتری بدست بیاره. که این مسئله کاملا غلطه. از پودر فیکس فقط قسمت هایی که نیاز دارند مثل t-zone به مقدار کمی استفاده میکنیم.
  4. استفاده نکردن از اسپری فیکس .
  5. روتین پوستیتون روزانه رو قبل از شروع میکاپ رعایت نمیکنید .
  6. پوستتون رو به اندازه نیازش هیدراته و مرطوب نمیکنید.

وقتی علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن رو متوجه شدیم میریم سراغ جواب این سوال که ، چیکار کنیم کرم پودر نماسه؟ که اینکار درواقع چندتا مرحله ی خیلی ساده هستش و با رعایت کردنشون میبنید چقدر میکاپ روی پوستتون تمییز وطبیعی نشسته. پس اول از همه بریم سراغ مراحل کرم پودر زدن و بعد تکنیک های پیشگیری از ماسیده شدن کرم پودر.

مراحل انجام میکاپ طبیعی و نچرال:


1- مرحله ی اول برای هر میکاپی اینه که پوستتون رو کاملا تمییز کنین:

مراحل میکاپ

اولین قدم برای داشتن میکاپ تمییز و زیبا انجام دادن روتین پوستی هستش (علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن ). به هیچ عنوان نباید روی پوستی که چربه ، دچار تعریق شده و یا حتی زیادی خشک هستش کرم پودر بزنین چون همه اینها باعث میشه کرم روی پوستتون نخوابه و ظاهر زشتی داشته باشه. پس مرحله ی اول شستشوی پوست با شوینده مناسب هستش.

2- حالا که پوست کاملا تمییز شد نیاز داره که تغذیه بشه ، توی این مرحه باید از آبرسان مخصوص پوستتون استفاده کنید :

آبرسانی پوست

حواستون باشه نوع محصولی که انتخاب میکنین دقیقا باید مناسب پوستتون باشه. پوست های چرب یه مرطوب کننده یا آبرسان سبک و فاقد چربی ، پوست های خشک مرطوب کننده ای که پوستشون رو حسابی تغذیه کنه و از دهیدراتگی دربیاره. حتما 5 تا 10 دقیقه به مواد فرصت بدین که جذب پوستتون بشن (علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن ).

3- میریم سراغ اصلی ترین آیتم میکاپ یعنی انتخاب کرم پودر برای علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن .

انتخاب کرم پودر

اینجا دو تا موضوع خیلی مهمه : 1-میزان کاور دلخواهتون
2-نوع پوستتون.
کرم پودرایی که کاور خیلی بالایی دارند ، باعث میشن پوست خیلی سنگین بشه و منافذ پوستی بسته بشه برای همینه که ممکنه روی صورت بماسه و ظاهرش بد بشه و این یکی از علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن .
برعکس کرم پودر هایی که کاور لایت تا مدیومی دارن رو میتونین برحسب سلیقتون لایه لایه بزنین و به میزانی که دوست دارین ازش کاور بگیرین. یکی از سبک ترین کرم پودرها ، کرم دیور بک استیج هستش .

4- مرحله بعدی انتخاب بهترین وسیله برای فید و پخش کردن کرم پودرتون هست :

علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن

یکی دیگه از علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن هستش .
وسیله ها و روش های زیادی برای اینکار هست اما به نظر من یکی از بهترین روش ها که همیشه امتحان خودشو به خوبی پس داده استفاده از اسفنج های آرایشی هستش . برای اینکار کافیه اونو به خوبی مرطوب کنین و خیلی راحت کرمپودر رو باهاش فید کنین.
وسیله ی دیگه ای که این روزا خیلی ترند شده براش ها هستن ، بدی که این ابزار داره اینه که ممکنه کرم رو خوب به خورد پوست نده ، روی پوست خط بندازه و یا اگه پوست خشکی دارین باعث پوسته پوسته شدن اون بشه. میتونین اول از براش استفاده کنین ، کرم رو که پخش کردین اونو با اسفنج خوب فید کنید و به خورد پوستتون بدین.
وقتی این 4 مرحله رو به خوبی انجام دادین و محصولات مناسبتون رو انتخاب کردین میریم سراغ یه سری تکنیک که بهمون کمک میکنن ، بفهمیم چجوری کرم پودر بزنیم که نماسه ، کیکی نشه و از تیره شدن یا همون اکسید شدن کرم روی پوستمون جلوگیری کنیم (علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن ).

روش های جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر :

  1. استفاده از اسپری فیکس ها : بهترین نوع اسپری فیکس
    وقتی همه مراحل میکاپتون تموم شد و تمام مواد پودری و کرمی رو زدین اون موقع برین سراغ اسپری فیکس ها.
    (علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن )اینکار علاوه بر ست و فیکس کردن میکاپتون باعث میشه مواد به خورد پوست بره ، از اون حالت پودری دربیاد و روی پوست بخوابه و درکل باعث میشه ظاهر میکاپتون فوق العاده نچرال و زیبا بشه. توی سایت مای سفورا میتونید با انواع اسپری فیکس آشنا بشید
  2. اگر احساس کردین کرم پودرتون روی پوستتون نخوابیده کافیه با اسفنجتون چندین بار دیگه کل صورتتون رو به آرومی و با دقت فید کنید تا کرم به خورد پوست بره. اگه پوست چربی دارین و یا از کرمتون زیاد استفاده کردین بهترین کار اینه که یه اسفنج تمییز بردارین و با اون شروع به فید کرم پودر کنید و هر بار با پشت دستتون اسفنج رو تمییز کنین.
    اینکار نه تنها باعث این میشه کرم نماسه و روی پوست بخوابه بلکه باعث میشه مقدار اضافی و چربی کرمپودر هم گرفته بشه.
  3. قبل از شروع میکاپ روی قسمت هایی که دارای خط و خطوط ریز و یا عمیق هستن رو خیلی خوب آبرسانی و مرطوب کنین.
  4. آبرسانی پوست
  5. اگه پوست خیلی خشکی دارین و بعد از زدن کرم پودر اون نقاطی که خشکی زیاد دارن پوست پوست شد ، کافیه دو قطره روغن صورت رو پشت دستتون بزنین و بعد با اسفنجتون ازش بردارید و خیلی آروم روی نقاطی که دچار خشکی شدن فشار بدین .
  6. پوست خشک
  7. یکی دیگه از مهم ترین تکنیک ها اینه که ، قسمت هایی که دارای خط و چروک هستن رو کرم خیلی کمتری باید بزنین ، چون زدن کرم بیشتر فقط باعث میشه مواد بیشتر داخل خطوط بره و درنتیجه چروک عمیق تر و صورت کثیف و میکاپ ماسیده نشون داده بشه (علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن ).
    پس بهترین کار اینه بعد از زدن کرم پودر روی کل صورت برای اطمینان با یه اسفنج تمیز دوباره روی قسمتایی که خط و خطوط دارن بریم و مواد اضافی رو برداریم.
  8. به کرم پودرتون زمان بدین ، حدود 3 دقیقه لازمه که بعد از کرم پودر زدن بهش زمان بدیم که به خورد پوست بره و کامل روی صورت بخوابه.
    اگه پوست خیلی چربی دارین توی این تایم میتونین با یه دستمال کاغذی خیلی آروم پوستتون رو فشار بدین و چربی اضافی کرم رو بگیرین
    اینکار علاوه بر اینکه باعث میشه کرم نماسه و کیکی نشه ، باعث میشه که کرم روی پوست به مرور زمان اکسید یا تیره نشه.
  9. نتیجه گیری برای علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن :

    خب ،علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن رو براتون توضیح دادیم ، کافیه که مرحله به مرحله اون رو اجرا و رعایت کنین که یه میکاپ فوق العاده زیبا و طبیعی داشته باشین.
    فراموش نکنین مهم ترین چیز برای داشتن یه میکاپ خوب ، داشتن یه روتین مناسب پوسته که از مهم ترین آیتم های اون آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست هست، اینکار هم صورت رو همیشه شاداب و با طراوت نگه میداره و هم باعث میشه پوست کدر و خسته نباشه و از دیگر مزایای این کار اینه که روند پیری پوست خیلی کند تر میشه. ( علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آن )


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران