eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



علت تیره شدن کرم پودر روی پوست


قطعا همه ی شما دیدین که وقتی میوه ای مثل سیب رو با چاقو برش میدین، بعد از چند دقیقه که در هوای آزاد هست شروع به تیره شدن میکنه، این یک واکنش شیمیایی هست به اسم اکسیداسیون که فقط مختصِ مواد خوراکی نیست.

علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

از نظر شیمیایی اکسیداسیون زمانی اتفاق میوفته که یک ماده ی شیمیایی با مولکول دیگه ای واکنش نشون میده این قضیه توی محصولاتِ آرایشی مخصوصا در کرم پودرها اتفاق میوفته و میتونه منجر به تغییر رنگ کرم پودر بشه.
ممکن هست برای خیلی از شما پیش اومده باشه که بعد از 1 تا 3 ساعت که از میکاپتون میگذره حس کنید کرم پودرتون تیره تر شده و روی پوستتون تغییر رنگ داده و به اصطلاح کرم روی پوستتون اکسید شده.

علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

این اتفاق میتونه دلایل خیلی زیادی داشته بشه، مثل بافت و تمییزی پوست، تکسچر کرم پودر و ترکیباتش، نحوه خشک شدن محصول روی پوست، مخلوط شدنش با اکسیژن و... اما اصلی ترین علت تیره شدن کرم پودر روی پوست رو در ادامه با هم بررسی میکنیم و بعد میریم سراغ یک سری ترفند و تکنیک که با یادگیری اون کرم به هیچ عنوان روی پوستتون اکسید نمیشه.


علت تیره شدن کرم پودر روی پوست :

  1. اولین و اصلی ترین دلیلی که باعثِ این اتفاق میشه، داشتنِ پوست چرب هست.

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    درواقع چربی که پوست ما ترشح میکنه، روی رنگدانه و فرمول شیمیایی کرم پودر تاثیر میزاره و رنگ اون رو تغییر میده که میتونه متمایل به نارنجی و یا حتی خاکستری بشه.
    به این معنی که رنگدانه های کرم پودر با چربی بیش از حدِ پوست، عمیق تر و به مرور زمان تیره تر میشن.

    میتونید با یادگیری روتین پوستی روزانه این چربی رو خیلی بهتر کنترل کنید


  2. دلیل بعدی ، شرایط آب هوا هست.

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    برای مثال فصل های گرمی مثل تابستون، معمولا کرم پودر دچار این مشکل میشه ، گرما و رطوبت روی ph کرم تاثیر میزارن و اون رو اکسید میکنند.


  3. اکسید شدن، یک واکنش شیمایی بین پوست و کرم پودره، پس هر تغییری روی پوست میتونه روی کرم هم تاثیر گذار باشه. برای همین گاهی اوقات تغییر در ph پوست ما میتونه باعث بشه که کرم پودر بعد از چند ساعت اکسید بشه. (علت تیره شدن کرم پودر روی پوست)

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

  4. و در نهایت ممکن هست که رنگ انتخابی ما از اول مناسب نبوده باشه کرم پودرها توی نورهای مختلف رنگ ها و ظاهر متفاوتی دارند .

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    حواستون باشه اون رو در زیر نور طبیعی چک کنید.


4 تا از اصلی ترین علت تیره شدن کرم پودر روی پوست رو معرفی کردیم ، در ادامه میریم سراغ ترفندهایی برای جلوگیری از این اتفاق.

چیکار کنیم کرم پودر اکسید نشه:

  1. شستشوی پوست:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    قبل از هرچیزی باید و باید پوستتون رو با یک شوینده پوست مناسب و ملایم خیلی خوب تمییز کنید.
    به هیچ عنوان نباید روی پوست چرب و یا پوستی که روی اون میکاپ مونده دوباره کرم پودر بزنید این کار فقط باعث میشه میکاپتون کیکی و ماسیده و کرمتون اکسید بشه.
    پس قبل از این که آرایش رو شروع کنید پوست رو خیلی خوب تمییز کنید و یک پایه ی تمییز برای آرایشتون آماده کنید.

    بهترین شوینده ها:


  2. از تونر غافل نشین:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    در ابتدای مطلب گقتیم که یکی از دلایل اکسید شدن کرم پودر اینه که ph پوست دچار تغییر شده.
    توی آموزشِ تفاوت تونر و میسلارواتر یاد گرفتیم که تونرها برای تنظیم ph پوست هستند . این محصولات میتونن روغن و چربی اضافی پوست رو از بین ببرند، پس استفاده از تونر در روند میکاپ میتونه به کیفیت و زیبایی اون کمک خیلی زیادی بکنه.
    مخصوصا برای افرادی که پوست چربی دارند تونرها یکی از مواردی هستن که به جلوگیری از تیره شدن کرم کمک میکنند.

    محصولاتی که میتونید با خیال راحت استفاده کنید:


  3. از پرایمر استفاده کنید:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    استفاده از یک پرایمر مناسب که بتونه چربی پوست رو کنترل کنه به جلوگیری از اکسید شدن کرم پودر کمک خیلی زیادی میکنه.
    میتونید از محصولاتی که بر پایه ی سیلیکون هستن استفاده کنید، اون ها مثل یک مانع قوی بین چربی پوست و کرم پودر قرار میگرند و اجازه ایجادِ این واکنش شیمیایی رو به کرم پودر نمیدن.

    برای انتخاب راحت تر و این که بدونید چه محصولی مناسب شماست میتونید آموزشِ پرایمر چیست و چه کاربردی دارد و مطلبِ انواع پرایمر رو مطالعه کنید میبینید چقدر به روند انتخاب شما کمک میکنه.


  4. محصولات پوستی:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    از محصولاتی که مبتنی بر آب هستند استفاده کنید، هر چقدر بیشتر از لوازم و محصولاتی که در ترکیباتشون روغن هست و یا محصولاتی بر پایه ی روغن اند، دوری کنید احتمال اکسید شدن کرم پودرتون خیلی خیلی کمتر میشه.

    آموزشِ معرفی بهترین محصولات مراقبت از پوست میتونه به این که کدوم محصول مناسب شماست کمک زیادی کنه.


  5. انتخاب کرم پودر مناسب:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    پیدا کردنِ کرمی که اکسید نشه از اصلی ترین کلیدها برای جلوگیری از این اتفاق هست. میدونید که همه کرم ها قرار نیست روی پوست اکسید بشن پس دنبال محصولی باشید که به هیچ وجه اکسید نشه این محصول رو میتونید در بینِ بهترین کرم پودر فاقد چربی پیدا و انتخاب کنید.
    حواستون به میزانی که از کرم پودر استفاده میکنید، باشه. نباید حجم زیادی از محصول رو روی پوستتون بزنید با این کار فقط باعث سنگین شدن پوست میشین که نتیجش اکسید شدن رنگ کرم پودرتون هست.


  6. ابزار مناسب:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    به هیچ عنوان برای پخش و فید کرم پودر نباید از انگشت استفاده کنید.
    روغن و چربی خیلی راحت میتونه از طریق دست و انگشت منتقل بشه و در نتیجه بین کرم و پوست واکنش بوجود میاره. برای همین برای جلوگیری از تیره شدن کرم، باید از ابزارهایی مثل براش یا اسفنج آرایشی استفاده کنید.
    استفاده از براش ها نه تنها کرم پودر رو خیلی صاف و یکدست روی پوست پخش میکنه، بلکه از اکسیداسیون کرم پودر به شدت جلوگیری میکنه.

    بهترین براش ها برای فید کرم پودر:


  7. چربی اضافی رو از بین ببرید:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    توی دو مرحله باید این کار رو انجام بدین:
    1- وقتی آبرسان و مرطوب کننده رو استفاده کردین، اجازه بدین جذب بشه و بعد با یک لایه ی خیلی نازکِ دستمال کاغذی، روی پوستتون فشار بدین و چربی اضافی رو جذب کنید.
    2- دومین بار هم باید این کار رو بعد از اپلای و فید کرم پودر انجام بدید، حواستون باشه به هیچ عنوان دستمال رو روی پوستتون نکشید بلکه باید اون رو فشار بدید و بردارید.


  8. میکاپ رو فیکس کنید:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    وقتی کرم رو فید کردید، اجازه بدین خشک بشه و بعد با پودرفیکس کرم پودرتون رو فیکس کنید، این کار هم باعث میشه موندگاری کرم بالا بره و هم چربی و روغن اضافی رو جذب میکنه و اجازه نمیده کرم پودر اکسید بشه.
    در آخر هم باید کل میکاپتون رو با اسپری فیکس سِت کنید تا از ماسیدگی و کیکی شدن میکاپ جلوگیری کنید و هم نزارین که کرمتون تیره بشه.

    بهترین فیکساتورها:


  9. تاریخ انقضا کرم پودر:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    حواستون به تاریخ کرم پودرتون باشه، وقتی انقضای محصول بگذره به دلیل جدا شدن روغن از کرم ممکن هست که کرم پودرتون دچا اکسیداسیون بشه.


  10. براش و اسفنج رو تمییز کنید:

    علت تیره شدن کرم پودر روی پوست

    چربی، مواد و روغنی که روی براش میمونه و جمع میشه میتونه باعث بشه که کرم پودر هم خیلی بد فید و هم دچار اکسیداسیون بشه.
    در واقع روغن اضافی که روی براش مونده باعث میشه که روی کرم پودر تاثیر بزاره و اون رو چرب و در نتیجه اکسید کنه. برای جلوگیری از این کار باید براشتون رو تمییز نگه داین اگر نمیدونید چجوری باید این کار رو کنید میتونید اون رو در مطلبِ نحوه شستشوی براش آرایشی یاد بگیرید


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران