eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



اشتباهات رایج در آرایش صورت


خیلی از ما روزانه میکاپ میکنیم و خیلی ها هم اون رو برای تایم و مکان خاصی انجام میدن ، نکته ای که مشترک هست اینه که ، گاهی اوقات با وجودِ این که از بهترین محصولاتِ آرایشی داریم استفاده میکنیم، باز هم نتیجه اون چیزی نمیشه که دلمون میخواد و میکاپمون یه ایرادی داره که نمیتونیم متوجهش بشیم .

اشتباهات رایج در آرایش صورت

اشتباهات رایج در آرایش صورت یه چیزِ پنهانه که با یادگیری اون میتونید تاثیر خیلی زیادی روی زیبایی نهایی میکاپتون بزارید.
اینجا 12 مورد از این اشتباهات رایج در آرایش صورت رو باهم بررسی میکنیم، موارد رو مطالعه کنید و ببینید کدوم یکی از این مشکلات برای شماست و اون رو رفع کنید.


اشتباهات رایج در آرایش صورت:

  1. پوستتون رو آماده نمیکنید:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    اگه فکر میکنید اولین مرحله از روتینِ میکاپ شما، زدنِ کرم پودر هست این دقیقا اولین اشتباه شما در میکاپه که در ادامه باعث میشه روندِ میکاپ شما خوب پیش نره.
    برای این کار دو نکته اساسی هست :
    1-پاکسازی و شستشوی پوست اولین و مهمترین مرحله ی هر میکاپ هست ، هر کسی پوست متفاوتی داره، اگه پوست خیلی چربی دارین این کار رو با یک شوینده ی مناسب و ملایم انجام بدین و اگر پوستتون خشکه و میکاپی روی اون ندارین ، کافیه با آب ولرم پوستتون رو بشورید.
    2-زدنِ کرم پودر روی پوستِ خشک دومین اشتباهیه که قطعا بعد اون آرایشتون کیفیتش رو از دست میده، پس با یک محصول مناسب پوستتون رو خیلی وب هیدراته و مرطوب کنید. بدونید که یه پوست هیدراته و آماده تاثیر شگفت انگیزی روی نتیجه ی میکاپ شما میزاره. اگه این کار رو نکنید میبیند میکاپتون چقدر شمارو پیرتر ، خسته و پوستتون رو کیکی و ماسیده نشون میده.
    پس برای جلوگیری از بروزِ اشتباهات رایج در آرایش صورت حتما یه روتینِ پوستی ساده انجام بدین.


  2. به تغییرات پوستی توجه نمیکنید:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    یکیاز مهمترین اشتباهات رایج در آرایش صورت ، به گفته آنی تولین میکاپ آرتیست معروف ، با افزایش سن باید لوازمی که برای میکاپ استفاده میکنید تغییر کنن. توی سن پایین تر وقتی پوست جوون هست ممکنِ هر محصولی روی اون خیلی خوب قرار بگیره اما وقتی سن شما بالا میره به تبع پوست تغییر میکنه و اغلب دچار خشکی میشه . پس باید از محصولاتی که رطوبت بیشتری دارن خیلی خشک و غلیظ نیستن استفاده کنید.
    این محصولات سطح پوست شمارو خیلی صاف و یکدست میکنن و درخشندگی و طراوت رو به اون برمیگردونن.


  3. نور اشتباه:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    خیلی وقت ها پیش اومده توی اتاقی با نور کم میکاپ کنید و همون لحظه خیلی زیبا بنظر برسه اما فاجعه وقتی خودش رو نشون میده که شما بیرون برین و وارد نور طبیعی بشین. اونوقت تمام ایرادهای شما خودشون رو نشون میدن ، پس حواستون باشه توی چه نوری میکاپ میکنید و تا حدی که امکان داره در نور طبیعی این کار رو کنید تا از اشتباهات رایج آرایش صورت جلوگیری کنید.
    چرا که نور طبیعی خورشید، دقیق ترین انعکاس چهره شما رو در آینه فراهم میکنه ، اگر هم نور طبیعی ندارین از یک لامپ با نور سفید و گرم استفاده کنید.
    انتخاب نور خوب به شما میگه که چه رنگی مناسب میکاپ شماست. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  4. استفاده نادرست از کانسیلر:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    گاهی اوقات زیر چشم ما بر اثر بی خوابی، خستگی ، استرس ، مریضی و... دچار تیرگی میشه و این دقیقا اون لحظه ایه که فکر میکنیم اگه از کانسیلر به مقدار زیاد و در رنگ روشن استفاده کنیم میتونه تمام تیرگی و خستگی های پوست رو از بین ببره!
    این هم یکی از اصلی ترین اشتباهات رایج آرایش صورت هست که وقتی اون رو انجام میدیم فقط و فقط باعث شدیم پوستمون سنگین، کیکی و ماسیده بشه ، مواد داخل خطوط برن و زیر چشم رو پر از چروک و خط کنن.
    برای جلوگیری از این کار روند زیر رو طی کنید :
    1- کرم دور چشم رو بردارید به اندازه ی عدس اون رو زیر چشمتون بزنید و ماساژ بدین.
    2- اگه خیلی تیرگی دارین میتونید از کالر کرکتر ها استفاده کنید توی مقاله نحوه استفاده از کالر کرکتورها نحوه استفاده این محصولات رو به شما یاد دادیم.
    3- در نهایت مقدار کمی از کانسیلری سبک که با رنگ پوست شما تطابق داره، روی این ناحیه بزنید و تمامی تیرگی هارو خیلی خوب کاور کنید.
    یادتون باشه وقتی با دور چشم این ناحیه رو هیدراته میکنید طراوت رو بهش برمیگردونید و وقتی مقدار کمی از کانسیلر رو بزنید چهرتون ظاهری خسته و سن بالا به خودش نمیگیره. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  5. نحوه اشتباه ریمل زدن:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    شاید با خودتون فکر کنید که ریمل یکی از آسونترین مراحل میکاپه که هیچ اشتباهی توی اون به وجود نمیاد ولی اگه جزو افرادی هستین که ریملتون رو زیادی از حد میزنید بدونین که کارتون کاملا اشتباهه.
    وقتی شما مژه های بالا و پایین رو بیشتر از دو لایه و چندین بار ریمل میزنید باعث شدین که مژه هاتون سنگین بشه ریمل روی اون بماسه و تارهای مژه به هم بچسبن.
    این کار فقط روی ظاهر مژه تاثیر نداره بلکه باعث میشه ، خطوط ریز و درشت اطراف چشمتون خیلی بولدتر بشه و بیشتر به چشم بیاد و میکاپتون خیلی کثیف بنظر برسه.
    پس حواستون باشه بیشتر از دو لایه ریمل نزنین و وقتی قرار مژه های پایین رو بزنین، براش رو به شکل عمودی بگیرید.
    از طرفی سعی کنید استفاده از ریمل های ضدآب رو به حداقل برسونید ، ریمل هایی که ضدآب هستن خیلی سخت تر پاک میشن و همین در دراز مدت میتونه به مژه آسیب برسونه. سعی کنید اونهارو در مواقع خاص یا فصلی مثل تابستون که هوا گرمه و تعریق زیاد ، استفاده کنید. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  6. رژگونه نمیزنید :

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    رژگونه از اون دسته محصولاتی هست که میتونه مارو جوون تر و چهرمون رو شاداب کنه و پوست رو با طراوت نشون بده. برای استفاده از رژگونه کافیه سراغ رنگ هایی طبیعی و گلگون برین و خیلی خوب روی پوستتون فیدش کنید که ظاهری طبیعی به خودش بگیره.
    به هیچ وجه سراغ محصولاتی که خیلی روشن و براق هستن نرین، شما فقط میخواین به پوستتون جون بدین نه این که اون رو هایلایت کنید.
    حواستون باشه اگه از محصولات پودری استفاده میکنید ، قبل از اپلای براشتون رو تکون بدین تا مواد اضافی برداشته بشه اینجوری مطمئنین که کثیفی روی پوستتون به وجود نمیاد.


  7. استفاده نادرست از برنزر :

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    برای برنزر دو نوع اشتباه داریم :
    1- افرادی که از این محصول استفاده نمیکنن و تاثیرش رو روی ظاهرشون نادیده میگیرن.
    2-افرادی که بیش از حد از برنزر استفاده میکنن و یا این که با این محصول صورتشون رو کانتور میکنن . در نتیجه پوستی نارنجی و ظاهری سوخته به شما میده.
    ما این دو مورد رو نمیخوایم ، فقط میخوایم که با کمی برنزر به چهرمون رنگ شیک و زیبایی بدیم . برای این کار براشتون رو بردارید ، توی برنزر بزنید و براش رو تکون بدین و در نهایت روی نواحی که آفتاب روی اون بیشتر میتابه اپلای کنید، نواحی مثل دو طرف پیشونی، روی گونه و خط فک .
    در واقع عدد 3 انگلیسی رو روی صورتتون میکشین. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  8. فید نامناسب:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    یادتون باشه هر محصولی رو که قرار هست روی پوستتون استفاده کنید باید با یه براش خیلی خوب ، کامل فید کنید . میتونم بگم این اصلی ترین کلید برای داشتنِ یک میکاپ تمییز و زیباست.
    میکاپی که خوب بِلِند نشه به هیچ وجه زیبا دیده نمیشه . توی این راه حواستون باشهاز محصولات با کیفیت برای فید محصولاتتون استفاده کنید. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  9. مقدار بیش از حد کرم پودر :

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    وقتی بیش از حد نیاز پوستتون از کرم پودر استفاده میکنید باید منتظر یک فید بد ، ظاهری ماسیده و کیکی باشین. گاهی اوقات اصلا نیازی نیست کل پوستتون رو کرم بزنید و فقط با کاور خیلی کم چند ناحیه میتونید کل پوست رو یکدست کنید.
    مگر این که بخواید یک میکاپ کامل و حرفه ای انجام بدین و نیاز به پوستی شبیه به بومی صاف و یکدست داشته باشین. که توی این حالت هم باید چند نکته رو رعایت کنید:
    1- رنگ کرمتون باید با رنگ پوستتون تطابق داشته باشه.
    2- کرم پودر رو لایه لایه اضافه کنید اینجوری هم میتونید به میزان کاور دلخواهتون برسین و فیدش برای شما خیلی راحت تر از زمانی هست که حجم خیلی زیادی از کرم پود رو روی پوستتون میزنید.
    3- حتما 2 تا اسفنج داشته باشین، وقتی قراره حجم زیادی از مواد کرمی روی پوست بیاد قطعا فید اون باید در دو مرحله انجام بشه ، یک دور فید میکنید، چند ثانیه صبر میکنید، دوباره پوستتون رو با اسفنجی تمییز خیلی خوب فید میکنید.
    توی آموزش علت ماسیدن کرم پودر روی صورت و جلوگیری از آنخیلی بیشتر راجع به این قضیه توضیح دادیم . (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  10. آرایش ابرو:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    ابروها قاب چشم ما هستن و یه ابروی منظم میتونه چشم و میکاپ رو خیلی زیباتر نشون بده. برای جلوگیری از بروز اشتباهات رایج آرایش صورت بهترین کار اینه که فرم مناسب چهرتون رو پیدا کنید و برای این که ببینید چه ابزاری برای میکاپ ابرو مناسبه به آموزشِ بهترین وسیله برای آرایش ابرو یه سر بزنید .
    تنها نکته ای که میتونم این جا به شما بگم اینه که اگر ابروهاتون مشکی هست باز هم از محصولاتی که رنگ مشکی دارن استفاده نکنید. این رنگ فقط و فقط چهره شما رو خشن و نامرتب نشون میده.
    بهترین کار اینه که از رنگ قهوه ای سوخته استفاده کنید. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  11. آرایش لب:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    قبل از این که رژلب رو بزنید ، نگاه کنید که لباتون خشک و پوسته پوسته نباشه ، باور کنید رژلب روی لب هایی که از خشکی ترک خورده به هیچ عنوان زیبا نیست. پس، هفته ای یکبار لباتون رو اسکراب کنید و هر روز از بالم لب استفاده کنید.
    قبل از شروع میکاپ بالم لبتون رو بزنید که وقتی نوبت به رژ رسید لباتون حسابی مرطوب شده باشه.
    اگر قبل از رژ از مداد لب استفاده میکنید حواستون باشه که خط های نازک و تیزی نکشین مخصوصا اگه رنگ مداد لب شما تیره تر از رژلبتون هست، ما نمیخوایم با مداد لب مرزی بین خط و رژمون ایجاد کنیم.
    بهترین کار اینه مداد لب رو طبق انحنای لبتون بکشید و اون رو به سمت داخل فید کنید.
    و برای انتخاب رنگ رژلب ، از رنگ هایی که خیلی تیره هستن استفاده نکنید، مگر در مواقعی خاص و میکاپ های خاص. این رنگ ها برای استفاده روزانه مناسب نیستن و سن شمارو خیلی بیشتر نشنون میدن. بهترین کار استفاده از رنگ های روشن تر و نزدیک به رنگ لب خودتون هست. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


  12. استفاده نادرست از پودر فیکس:

    اشتباهات رایج در آرایش صورت

    میدونیم که پودر فیکس یکی از بهترین انتخاب ها برای سِت کردن میکاپ ، مخصوصا برای پوست چرب هست.
    اما بدونین اگر مقدار خیلی زیادی از پودر رو استفاده کنید، باعث شدین پوست پودری، کیکی و در نتیجه میکاپ ماسیده بشه. از طرفی چهره شمارو خیلی خسته و سن بالاتر نشون میده.
    بهترین کار اینه که مقدار کمی از محصول رو با براشتون بردارید و فقط نقاطی مثل پیشونی، بینی و زیر چشم رو که نیاز هست با پودر فیکس کنید. (اشتباهات رایج در آرایش صورت)


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران