eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف تابستونی


و ارسال رایگان



ترتیب استفاده از محصولات پوستی


این که محصولاتِ پوستی رو به ترتیبِ درست استفاده کنید به پوست شما کمک میکنه تا مواد فعال بیشتری رو جذب کنه و نتیجه ای که قرار هست از محصول بگیرین خیلی بیشتر میشه.
اصلی ترین قانون برای ترتیب استفاده از محصولات پوستی اینه که از سبک ترین و رقیق ترین محصول شروع کنید و به سمت تکسچرهای غلیظ تر برین اینجوری بهترین نتیجه رو میگیرن و مطمئن هستین تمامی محصولات جذب پوست شما شده.

 ترتیب استفاده از محصولات پوستی

از طرفی وقتی محصولات غلیظ تر مثل مرطوب کننده آخرین مرحله هستن، روی پوست سدی ایجاد میکنن و مانع تبخیر و از دست رفتنِ رطوبت جذب شده میشن.
این جا میخوایم ترتیب استفاده از محصولات پوستی رو در یک روتینِ کامل بگیم که برای همیشه بدونید چه محصولی رو باید در چه زمانی استفاده کنید.


ترتیب استفاده از محصولات پوستی :

  1. شوینده:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    توی هر روتینی که دارین پاکسازی و تمییز کردن پوست اولین مرحله ای هست که شما باید انجامش بدین. این کار باعث میشه آلودگی ، ناخالصی و چربی ها از بین بره و محصولات جذب خیلی خوبی داشته باشن و از طرفی تاثیر اون ها روی پوست خیلی خیلی بیشتر بشه.
    برای انتخاب شوینده هم کافیه محصولی رو انتخاب کنید که توی ترکیباتش الکل نباشه و محصولی ملایم با پوست صورت باشه. چرا که ترکیباتی مثل الکل باعث میشه چربی و رطوبت طبیعی پوست از بین بره و پوست رو از حالت متعادل بیرون میاره .
    اگر دنبال آبرسانی هستین ، محصولی با ترکیبات زیر مناسب شماست:
    گلیسیرین، هیالورونیک اسید و آلوئه ورا
    برای تسکین دهی به پوست :
    نیاسینامید، عصاره ی چای سبز و بابونه
    برای کنترل چربی، آکنه و منافذ :
    بنزوئیل پراکسید، گلیکولیک اسید، سالیسیلیک اسید، روغن درخت چای


  2. تونر :

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    تونرها میتونن کمک خیلی زیادی به مراقبت و حفظ سلامت پوست بکنند، این محصول چربی و کثیفی پوست رو از بین میبره و به آماده سازی پوست برای محصول بعدی کمک میکنه.
    تونر میتونه اهداف زیادی داشته باشه برای مثال خشکی و دهیدراتگی اون رو از بین ببره و یا چربی بیش از حد پوست رو کنترل کنه و ph پوست رو به تعادل برسونه.

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    اگه پوست حساسی دارین، ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید و گلاب به شما کمک میکنه.
    برای پوست های چرب و مستعد آکنه هم سالیسیلیک اسیدگزینه ی خیلی خوبیه.


  3. محصولات درمانی پوست:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    اگر از محصولی برای درمانِ لک و جوش استفاده میکنید این مرحله یعنی بعد از تونینگ صورت، بهترین زمان هست. در کل بلافاصله بعد از این که پوستتون خیلی تمییز و پاکسازی شده میتونید از محصولات درمانی استفاده کنید و نتیجه ی خیلی بهتری بگیرید.
    این محصولات با ترکیبات متفاوت، تاثیرات متفاوتی روی پوست دارن برای مثال اگه از محصولی برای از بین بردن لک و جوش استفاده میکنید میتونید اون رو به صورت نقطه ای دقیقا روی ناحیه ی مورد نظرتون بزنید.


  4. سرم ها:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    سرم ها خیلی سریع جذب پوست میشن ، پس باید بعد از 3 مرحله ی بالا اون رو استفاده کنید. سرم یک اصطلاح برای محصولات مراقبت پوستی هست که حاوی غلظت بالایی از یک ماده فعال هستن.
    این محصولات رقیق ، سبک و مبتنی بر آب هستند که بتونن خیلی خوب به پوست نفوذ و اون رو هیدراته، لایه برداری و... کنند. محبوب ترین سرم ها :
    ویتامین c: روشن و نرم کننده، از بین برنده خطوط ریز و لکه های پوستی .
    نیاسینامید: کاهش آکنه و منافذ ، کنترل ترشح چربی پوست و روشن کننده.
    ویتامین e، هیالورونیک اسید، پپتیدها، سرامید و گلیسیرین:
    آبرسانی و قفل کردنِ رطوبت در پوست.
    سالیسیلیک اسید و آزلائیک اسید: محو منافذ و کاهشِ التهاب آکنه.
    آلفا هیدروکسی ها مثل گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید: آبرسان ، لایه برداری و از بین برنده خطوط ریز .

    اگر هم میخواین از محصولات اوردینری استفاده کنید ولی نمیدونید کدوم محصول مناسب شماست پیشنهاد میکنم آموزشِ کاربرد انواع سرم های اوردینری رو مطالعه کنید.


  5. رتینول و رتینوئیدها:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    این ها نسبت به سرم ها، غلظت بیشتری دارن پس باید بعد از سرم استفاده بشن. برای مثال بعد از این که رتینول رو استفاده کردین خیالتون راحته سرمی که قبل از اون زدین کامل جذب پوست شما شده و این به رتینول اجازه میده که تاثیر عمیق تری روی پوست شما بزاره و فایده ی اون رو به حداکثر برسونه.
    رتینول و سایر رتینوئیدها مشتقات ویتامین a هستن و به تحریک گردش سلولی ، ترویج تولید کلاژن و بهبود بافت پوست و در نتیجه خواص ضد پیری کمک خیلی زیادی میکنن.
    برای استفاده یادتون باشه از مقدار کم و یک شب در میان شروع کنین و حواستون باشه این محصولات پوست شمارو به شدت حساس میکنن پس حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.


  6. دور چشم:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    حالا وقتِ استفاده از کرم دور چشم هست . این محصولات از پوستِ ظریف این ناحیه به شدت محافظت میکنن و اجازه نمیدن که چین ، چروک و خطوطی در این ناحیه به وجود بیاد و علائم پیری رو به تعویق میندازند.
    برای روز میتونید محصولی رو انتخاب کنید که دارای پپتیدها، آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی که spf دارن .
    برای شب هم محصولاتی که دارای رتینول، نیاسینامیدها، هیالرونیک اسید هستن مناسبن چرا که به ترمیم و هیدراتاسیون پوست کمک خیلی زیادی میکنن.

    برای این که اهمیت دور چشم رو متوجه بشین کافیه چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم رو مطالعه کنید.


  7. مرطوب کننده:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    تکسچر غلیظی دارن و باید بعد از محصولاتِ رقیق یعنی سرم و محصولات درمانی استفاده بشن. این محصولات برای افزایش آب در پوست و ترمیم سد پوستی طراحی شدن و سد پوست رومیبندن که به جذب بیشتر محصولاتِ قبلی کمک خیلی زیادی میکنه.

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    اگه پوست خشکی دارین محصولاتی با ترکیبات زیر رو انتخاب کنید:
    سرامید، گلیسیرین، شی باتر ین ترکیبات به آبرسانی عمیق و شدید پوست کمک میکنن.
    برای پوست چرب هم حواستون باشه روی محصول حتما نوشته شده باشه که 'بدون چربی و فاقد ترکیبات کمدوژنیک' هست.

    برای این که بدونید چقدر به این محصول نیاز دارین پیشنهاد میکنم آموزشِ روزی چند بار کرم آبرسان استفاده کنیم رو مطالعه کنید.


  8. روغن صورت:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    روغن ها رطوبت و آبرسانی خیلی بیشتری برای پوست انجام میدن و باید همیشه بعد از مرطوب کننده استفاده بشن به این خاطر که تکسچری غلیظ تر و سنگین تر دارن. این محصولات سرشار از اسیدهای چربی مثل روغن آرگان، نارگیل یا آووکادو هستن و پوست رو خیلی خوب تغذیه و آبرسانی میکنن .
    روغن بابونه و گل رز: مناسب برای تسکینِ پوست تحریک شده.
    روغن های سبک تر هم مثل جوجوبا و هسته انگور : مناسب برای تنظیم و کنترل ترشح چربی.


  9. ضدآفتاب:

     ترتیب استفاده از محصولات پوستی

    اگر در طول روز روتین انجام میدین، باید بدونین که توی ترتیب استفاده از محصولات پوستی ضدآفتاب آخرین مرحله ی این روتین هست. این محصول از بروزِ سرطان پوست، علائم پیری مثل لک و چروک به شدت جلوگیری میکنه.
    حواستون باشه علاوه بر صورت باید گردنتون رو هم ضدآفتاب بزنید.

    مطلبِ عوارض نزدن ضدآفتاب رو مطالعه کنید تا اهمیت استفاده از این محصول رو متوجه بشین.


استفاده از محصولاتِ پوستی به روش غلط باعث میشه پوست مواد فعال کمتری رو جذب کنه و ترتیب استفاده از محصولات پوستی به پوست کمک میکنه که تعادل ph پوست حفظ بشه ، پوست سالم بمونه و شما بهترین نتیجه رو بگیرین.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران


لیست دسته بندی ها

کرم پودر - پنکک - کانسیلر - پرایمر - پودر فیکس - برنزر - اسپری فیکس - هایلایتر - کانتور - پالت سایه - ریمل - خط چشم - پرایمر چشم - مژه - رژ لب - رژ مایع - پالت رژ لب - دور چشم - آبرسان - ماسک - ضد آفتاب - سرم - ست آرایشی - پالت صورت - ست براش - براش تکی - ابزار - کیف - میسلار واتر - شیر پاک کن - روغن - تونر - بالم لب - اسفنج آرایشی - مداد لب - رژگونه - گلیتر - عطر - کورکتور - شوینده - ست پوستی - ژل ابرو - ریمل ابرو - مداد ابرو - مراقبت بدن - بادی اسپلش - تینت لب -