eden20 account

حساب من

eden20 cart

4

-


تا پایان 50% تخفیف بهاری



عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب


پاک کردن میکاپ در انتهای روز و قبل از خواب که همه ما خسته هستیم میتونه یکی از سخت ترین کارها باشه. برای خیلی از افراد حتی با یکبار بدون پاک کردن میکاپ خوابیدن هم میتونه مشکل ایجاد کنه و دچار عوارضی مثل زدنِ جوش بشن.
اما خیلی از افراد هم ممکنه با میکاپ بخوابن ولی عوارض قابل مشاهده ای روی پوستشون به وجود نیاد. اما باید بدونین که عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب میتونه آسیب های خیلی جدی به پوست ما وارد کنه.
چرا که در طول شب و درحین خوابِ عمیق ما هورمون های شفا بخش مثل هورمون رشد و ملانین افزایش پیدا میکنن و سرعت بازسازی و ترمیم سلولی رو بالاتر میبرن وقتی شما میکاپتون، چه یک میکاپ حرفه ای و چه یک محصول ساده مثل ضدآفتاب رو پاک نکرده باشین این روند بازسازی در پوست به مشکل بر میخوره.

این جا تصمیم داریم که در باره ی عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب صحبت کنیم و بگیم که این مساله و عوارض ناشی از اون رو جدی بگیرین.


عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب :

عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب
  1. مسدود شدن منافذ پوستی:

    اولین عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب، وقتی با آرایشتون میخوابید ،اجازه میدین میکاپ به عمق منافذ نفوذ و اون هارو مسدود کنه. میدونید که یکی از نتایج مسدود شدنِ منافذ به وجود اومدن آکنه روی پوست و در نتیجه ایجاد لک هست.
    هر محصول آرایشی که از صبح روی پوست شما بوده درست مثل یک آهنربا عمل کرده و آلودگی ، چربی و ناخالصی هارو جذب پوست شما کرده، وقتی شما در انتهای روز و قبل از خواب پوستتون رو تمییز نکنید، به این معنی هست که خودتون تمام باکتری ها ، مسدود شدن منافذ و انواع جوش رو به پوستتون دعوت کردین.

    عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب

    حتی اگه یک ضدآفتاب هم استفاده کرده باشین باز هم میتونه این اتفاق رو برای شما به وجود بیاره و به هیچ وجه فکر نکنید با یک بار پاک نکردن میکاپ هیچ مشکلی پیش نمیاد، خیلی از افراد با همون یکبار هم دچار جوش، آکنه و منافذ بزرگ شدن.
    درواقع همون یکبار میتونه شروعی برای به وجود اومدن مشکلات باشه. مخصوصا اگر پوست چرب و مستعد آکنه ای داشته باشین این کار اوضاع رو برای پوستتون بدتر میکنه.


  2. کدر شدن پوست:

    پوست ما در طول شب که خواب هستیم شروع به ترمیم میکنه و به اصطلاح یک لایه برداری طبیعی رو انجام میده. موقعی که پوست رو تمییز نکنیم مواد آرایشی باقی مونده روی اون میتونه باعث ایجاد اختلال در روند این بازسازی بشه. (عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب)

     عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب
    (عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب)

    درواقع این مواد سلول های مرده پوست رو به دام میندازه و اون ها رو همون جا نگه میداره برای همین هم پوست کدر و خسته بنظر میرسه.


  3. پیری زودرس:

    همون طور که گفتیم ، باقی موندن مواد آرایشی روی پوست باعث اختلال در روند بازسازی اون میشه. و این قضیه باعثِ پیری زودرس پوست و تخریب کلاژن میشه.

    عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب
    (عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب)

    آلودگی که روی سطح پوست باقی مونده، منجر به افزایشِ آسیب رادیکال های آزاد میشه که این قضیه به کاهش کلاژن در پوست کمک میکنه و در حینِ از دست رفتن کلاژن، پوست شل میشه و سفتی خودش رو از دست میده و به مرور دچار خطوط و چروک خواهد شد.


  4. خشکی و دهیدراتگی پوست:

    از دیگر عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب ، اینه که پوست دهیدارته و خشک میشه حتی اگر پوست چربی داشته باشین.
    به این شکل که وقتی شما میکاپ و پوست رو خیلی خوب و عمقی تمییز نکنید، محصولات آرایشی روی پوستتون باقی میمونه و این باعث میشه هر محصول پوستی که بعدش استفاده میکنید جذب پوستتون نشه.

    عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب

    برای مثال، پوستتون رو تا حدی تمییز کردین و میخواین از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید، این محصول به هیچ عنوان به عمق پوست شما نفوذ نمیکنه و شما فقط دارین محصولتون رو هدر میدین.
    علاوه بر این محصولاتِ آرایشی دارای ترکیباتی هستن که میتونن رطوبت طبیعی پوستتون رو از بین ببرن.


  5. التهابات پوستی:

    مواد آرایشی اغلب دارای ترکیباتی تحریک پذیر مثل عطر و رنگ، برای پوست هستن.

    عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب
    (عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب)

    وقتی این ترکیبات مدت زمانِ طولانی روی پوستتون بمونن میتونن التهاب ، تحریک و قرمزی روی پوستتون به وجود بیارن که نتیجه ی این التهاب این میشه که هم پوستتون آسیب میبینه و هم مجبور میشین برای پنهان کردن اون از محصولات آرایشی بیشتری استفاده کنید.


  6. عفونت چشم:

    یکی از بدترین عوارضی که میتونه براتون به وجود بیاد ، ایجاد سوزش ، خارش و عفونت در چشم هست. پلک و چشم جزو حساس ترین عضوهای بدن هستن و باید خیلی خوب از اون ها مراقبت کنیم.

    عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب

    آرایش چشم مخصوصا ریمل میتونه حاوی عوامل بیماری زایی باشه که نتیجه ی اون التهاب و عفونت در داخل چشم هست. وقتی ریمل رو تمییز نمیکنید، میتونه به زیبایی مژه هم آسیب وارد کنه به این شکل که ریمل باعث خشک و سفت شدن مژه میشه و همین باعث میشه مژه شما بشکنه.
    و البته که این مواد در طول شب اطراف چشم هم میریزه و باعث میشه به پوست نازک دورچشم هم آسیب وارد بشه.


6 تا از اصلی ترین عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب رو گفتیم، علاوه بر این ها این کار میتونه روی زیبایی میکاپ هم تاثیر گذار باشه،شما وقتی پوستتون رو تمییز نکنید و بهش استراحت ندین، روز بعد نباید انتظار داشته باشین که محصولی مثل کرم پودر خیلی خوب و تمییز روی پوستتون قرار بگیره.
مورد بعدی اینه که اگر حتی یک شب بدون پاک کردن میکاپتون خوابیدین، روز بعد روبالشتی رو حتما بشورین ، چرا که در طول شب کلی روغن و آلودگی جذب اون شده و روبالشتی کثیف میتونه باعث ایجاد جوش بشه.

حالا که متوجه شدیم این کار چقدر اهمیت داره، یک روتین پوستی کامل برای پاک کردن آرایش رو به شما میگیم، که میتونید با توجه به نیاز و نوع پوستتون محصولات مختلفی رو تهیه و استفاده کنید.
این یکی از کامل ترین روتین ها برای مراقبت از پوست هست و جلوگیری از بروز عوارض پاک نکردن آرایش قبا از خواب هست.

روتین پوستی برای پاک کردن میکاپ:

عوارض پاک نکردن آرایش قبل از خواب
  1. ابتدا باید پوستتون رو با یک میسلارواتر خیلی خوب تمییز کنید و آلودگی، مواد آرایشی و... رو از روی اون پاک کنید
  2. حالا شوینده مناسب رو بردارین و پوستتون رو خیلی خوب با اون بشورین حواستون باشه از آب داغ به هیچ عنوان استفاده نکنید. این کار فقط باعث میشه رطوبت طبیعی پوستتون از بین بره.
  3. حالا با توجه به نیاز پوستتون که میتونه آبرسانی ، منافذ، خشکی ، چربی بیش ازحد و... باشه، یک تونر بردارین و روی پوستتون استفاده کنید.
    تونرها باعث میشن ph پوست به تعادل برسه و خیلی عمیق و خوب تمییز و پاکسازی بشه.
    میتونید در آموزشِ نحوه استفاده از تونر صورت بطور کامل با اون آشنا بشین.
  4. بعد از تونر نوبتِ استفاده از سرم پوستی هست. حواستون باشه ،بعد از تونر اجازه بدین 80 درصد پوستتون خشک بشه و سرم رو روی پوستی نم دار استفاده کنید.
    این باعث میشه خیلی بهتر جذب بشه و تاثیر گذاری اون بالا تر میره.
  5. بعد از اون نوبتِ استفاده محصولی بر پایه ی آب هست، پس آبرسان مناسب رو بردارید و روی پوستون بزنید.
  6. اگر پوستتون خیلی خشکه باید از مرطوب کننده هم استفاده کنید.
  7. و در نهایت با یک دور چشم خیلی خوب پوست اطراف چشم رو تغذیه کنید .
    پیشنهاد میکنم مطلبِ چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم رو بخونید، به اهمیت بالای این محصول پی میبرین.
  8. و آخرین مرحله هم استفاه از یک بالم لب هست که پوست لبتون رو مرطوب و آبرسانی کنه و از خشک شدن اون جلوگیری کنه.

ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران