eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



فرق کانتور و کانسیلر


فرق کانتور و کانسیلر چیست :

دنیای میکاپ یه دنیای گسترده هست که پر از مفاهیم و لوازم برای استفاده هست . در واقع میشه گفت این حرفه دنیایی از تکنیکه که با یادگیری هرکدوم میتونید یه قدم توی میکاپ (چه حرفه ای و چه شخصی) پیشرفت داشته باشین و دقیقا همون مدلی میکاپ کنید که دوست دارید.
حالا توی این همه تکنیک 2 محصول وجود داره که خیلی زیاد راجب اون ها صحبت میشه اون هم ' کانتور و کانسیلر ' هست . اما فرق کانتور و کانسیلر چیه ؟ و این که چجوری باید از این دوتا استفاده کنیم که بتونیم در نهایت صورتمون رو به شکلی طبیعی زیباتر و شاداب کنیم.

اگه بخوایم فرق کانتور و کانسیلر رو بگیم ، میشه گفت concealer به معنای پنهان کردن تیرگی ها ، لکه ها و در کل عیب های پوستیه و از اون طرف contour برای تقویت و برجسته کردن ویژگی های طبیعی و مثبت صورت هست و این اصلی ترین فرق کانتور و کانسیلر هست.
پس فرق کانتور و کانسیلر اینه که اینها دو محصول کاملا جدا از هم و متفاوت هستن و میتونن کارهای کاملا متفاوتی رو برای ما انجام بدن . کافیه نحوه استفاده از کانتور و کانسیلر ، انتخاب رنگ و فرمول مناسب رو یاد بگیریم .
پس ، توی اینجا قراره فرق کانتور و کانسیلر و بعد انواع فرمول ، نحوه استفاده و چگونگی انتخاب این محصولات رو توضیح بدیم، پس با ما همراه باشید.


نحوه استفاده از کانسیلر و کانتور

کانسیلر :

به نظر من ، کانسیلر توی میکاپ (مخصوصا میکاپ های روزانه) خیلی دست کم گرفته شده . درواقع یه محصول بسیار قدرتمند هستش که میتونه برای ما خیلی کاربردی باشه . خب سوالی که هست اینه که اصلا کانسیلر چیه و فرق کانتور و کانسیلر چی هست. کانسیلرها یه محصول شبیه به کرمپودر هستن که معمولا بافتی غلیظ تر دارن و برای از بین بردن تیرگی های زیر چشم و لکه های روی صورت کاربرد دارن (اولین فرق کانتور و کانسیلر ).

فواید استفاده از کانسیلرها :

خیلی راحت میتونید با استفاده خیلی کم از کانسیلر صورتتون رو شاداب کنید و حتی خطوط ریز روی پوستتون رو از بین ببرید.
استفاده از کانسیلر اطراف چشم ، میتونه این ناحیه رو درخشان و روشن کنه(یکی از فرق کانتور و کانسیلر) و از طرفی علائم خستگی ، بی خوابی ، استرس و حتی تیرگی های ژنتیکی (که البته بسیار طبیعی هم هستن و بهترین کار درمان این تیرگی ها هست بعد کاور اونها) رو برای ما کاور کنه .

کاردبرهای مختلف کانسیلر:

کانسیلرها به جزو استفاده در دور چشم ، کاربردهای دیگه ای هم دارن ، کاربردهایی مثل :

  1. برجسته کردن نقاطی از صورت که به زیبا شدن ما کمک زیادی میکنه . نقاطی مثل استخوان بالای گونه ، اینکار یکی از ساده ترین روش ها برای اینه که بدون اینکه شاینی و براق بشین ، پوستتون رو درخشان کنید مخصوصا اگر که استفاده هر روز از هایلایترها رو دوست ندارین ، اینکار رو میتونید با استفاده از یه محصول که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست شماست انجام بدید. و این یکی دیگه از فرق کانتور و کانسیلر هست.
    کافیه چند نقطه کوچیک روی ناحیه هایی که دوست دارید مثل استخوان بالای گونه ، استخوان زیر ابرو و تیغه بینی بزنین و بعد فیدش کنید و این نقاط دقیقا برعکس نقاط کانتور هستن پس از فرق کانتور و کانسیلر میشه به این هم اشاره کرد .
    بعد از اینکار ، با اینکه بسیار تکنیک طبیعی هستش ولی میبینید که چه تفاوت بزرگی رو برای شما ایجاد میکنه فقط باید این نکته رو رعایت کنید که مقدار کمی از کانسیلر رو باید استفاده کنید.
  2. کاربرد دیگه کانسیلرها پنهان کردن لکه های روی صورت هست و دقیقا از فرق کانتور و کانسیلر میشه به این اشاره کرد چون کانتور کاور نداره. خیلی از ما دوست نداریم به طور روزانه از کرم پودر استفاده کنیم اما دوست داریم که پوستمون صاف و یکدست باشه مخصوصا کسایی که مستعد جوش هستند و بیشتر دارای لک ناشی از جوش میشن ، خب اینجا کانسیلرها خیلی راحت به کمک ما میان فقط اینکه باید دقت کنید رنگی که برای پوست قراره استفاده بشه باید همرنگ پوست و یا کرم پودرتون باشه تا ظاهری طبیعی تر داشته باشیم(فرق کانتور و کانسیلر) چرا که قرار نیست بعد از اون کرم پودری استفاده کنیم ( در صورت استفاده از کرم پودر ابتدا کرم زده میشه و بعد کانسیلر).
  3. کانسیلرها میتونن یه زیر ساز عالی برای سایه ها و حتی رژلب باشن پس فرق کانتور و کانسیلر اینجاهم مشخص میشه .اینکار پوست شما رو تبدیل به یه بوم صاف میکنه و پیگمنت رنگ ها رو افزایش میده و موندگاری اون هارو بالا میبره.
    اگه پشت پلکتون چرب هست بعد از زدن کانسیلر باید از یک محصول پودری مثل یه سایه با رنگ بیس استفاده کنید که چربی کانسیلرو از بین بره.

پس متوجه شدیم که کانسیلر ها استفاده های خیلی زیادی دارند و همینطور فرق کانتور و کانسیلر رو تا حدی فهمیدیم ، به نظرم اگه بخوایم یه میکاپ ساده و روزانه ای داشته باشیم کافیه دو رنگ کانسیلر (یکی روشن برای زیر چشم و دیگری هم رنگ پوست ) بخریم ، اینجوری پوستمون رو یکدست و شاداب کردیم .

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر و نحوه انتخاب آن ها :

موقع خرید کانسیلر ها این سوال همیشه پیش میاد که چجوری میتونم یه کانسیلر خوب انتخاب کنم ، اول از همه باید بدونیم اگر کاور خیلی زیادی میخوایم کانسیلر به هیچ عنوان نمیتونه جایگزینی برای کرم پودر بشه ، پس ازش انتظار بالایی نداشته باشید. و مسئله ی بعدی اینکه برای استفاده روی پوست (نه زیر چشم) باید دقیقا مطابق با رنگ پوستتون باشه که این هم فرق کانتور و کانسیلر رو نشون میده و اون رو به صورت نقطه ای و لایه های نازک استفاده کنید.


نحوه انتخاب کانسیلر :

محصول رو باید طبق نوع پوست و کاربری که میخواین ازش داشته باشین انتخاب کنید.

  1. اگه پوست خشکی دارید پس باید اول متوجه بشین که بهترین کانسیلر برای پوست خشک چه مدل کانسیلریه. اگه پوست خشکی دارین ، به هیچ عنوان سراغ محصولاتی که تکسچر و ساختار لیکوئیدی (مایع) دارند(فرق کانتور و کانسیلر) ، نرید. یا کانسیلر هایی که به شدت مات هستن ، این مدل فقط باعث میشه خشکی پوستتون خیلی بیشتر بشه.
  2. اگر که پوست چربی دارین ، در این صورت نباید سراغ محصولاتی برید که بافتی کرمی یا استیکی دارن . اونها فقط پوست رو چرب و سنگین تر میکنن که در نهایت باعث میشه زیر چشمتون خط بیوفته و براق بشه و منافذتون رو بزرگ تر نشون میده.
  3. اگر کسی هستین که تیرگی زیادی دور چشمتون دارید یا لکه های خیلی پر رنگ دارین ، باید دنبال محصولی با کاور بالا باشین چرا که کانسیلر با کاور پایین رو انتخاب کنید مجبور هستین که لایه های زیادی از اون رو بزنین و اینجوری فقط پوست رو سنگین تر و میکاپ رو ماسیده میکنید(فرق کانتور و کانسیلر).
  4. برای کاور تیرگی زیر چشم ، به هیچ عنوان سراغ محصولاتی با رنگ خیلی روشن نرید . اینکار نه تنها تیرگی رو کاور نمیکنه بلکه زیر چشمتون رو به رنگ خاکستری و طوسی درمیاره.

انواع مختلف کانسیلر :

  1. کانسیلر مایع :

    این نوع از کانسیلر مدل های مختلف مات ، شاینی و طبیعی رو دارن (فرق کانتور و کانسیلر)و میشه گفت نوع مات اونها موندگاری بالاتری داره ، اما اگر پوست خشکی دارین پیشنهادم به شما اینه که از این مدل استفاده نکنید(این هم یکی از فرق کانتور و کانسیلر هست ) و اگر کانسیلر مایع خواستین تهیه کنید سراغ محصولاتی با فینیش درخشان و ساتنی برید .
    مدل های مایع برای کسایی که پوست چرب ، مستعد آکنه و نرمالی دارن بسیار گزینه مناسبی هستش و از طرفی برای کاور جای جوش عالیه چرا که بخاطر بافتی که داره اصلا اون ناحیه رو پوسته پوسته و کیکی نمیکنه و اینکه باعث ایجاد جوش جدید نمیشه.

  2. کانسیلر استیکی :

    فینیش های مات و ساتنی دارن ، قدرت موندگاری اون ها خیلی بالاست و معمولا دچار خط نمیشن . اما اگر بخواید موندگاری اون رو بالا ببرید بهترین کار اینه که بعدش از پودر فیکس استفاده کنید . بافتی که این مدل از کانسیلر داره ، کرمی و نیمه جامد (درست مثل رژلب ) هست و اغلب پیگمنت خیلی بالایی دارن . این مدل برای پوست های خشک و حساس مناسب هستش و میتونن با توجه به میزان کاوری که میخوان اون رو انتخاب کنند.

  3. کانسیلر کرمی :

    معمولا ظاهر درخشان و ساتنی دارن ، این مدل از کانسیلر به صورت پالتی و کرمی موجود هستن . بافت ضخیم تری دارن پس کاور اون ها نسبت به بقیه محصولات و مدل ها بیشتر هست. کانسیلرهای کرمی برای کسایی با پوست خشک و حساس و نرمال بسیار مناسب هست .

  4. کانسیلر های کرکتور:

    محصولاتی که برای اصلاح تفاوت های رنگی به کار میرن ، توی مقاله قبلی به طور کامل راجب این محصولات توضیح دادیم.

نحوه استفاده از کانسیلرها:

تکنیکی که برای استفاده از کانسیلر به کار برده میشه خیلی سخت و پیچیده نیست فقط نیاز داره که چندتا نکته رو رعایت کنید(فرق کانتور و کانسیلر).

  1. استفاده از دورچشم قبل از کانسیلر ، مخصوصا اگه پوست خشکی دارین. باید از یه دور چشم مناسب استفاده کنید ، 1 تا 2 دقیقه وقت بدید تا محصول جذب بشه و بعد کانسیلر رو استفاده کنید.
  2. کانسیلر باید قبل از هر مواد پودری زده بشه ، در غیر اینصورت پودر زیرش جمع میشه و اصلا ظاهر خوبی نداره.
  3. فید درست ، وسیله ای که برای فید محصولتون انتخاب میکنید میتونه براش ، اسفنج و یا حتی انگشت های دست باشه فقط باید این رو بدونید که کانسیلر رو به صورت ضربه ای باید فید کرد مخصوصا دور چشم ، به هیچ عنوان اون رو نکشید چون نه تنها کاور محصولتون رو از بین میبرید بلکه باعث میشین به پوست دور چشمتون آسیب وارد کنید .
  4. مرز بین کانسیلر و کرم پودر رو کامل فید کنید . نباید تفاوت رنگی و مرز خطی دیده بشه که برعکس برای کانتور اتفاق میوفته و این دقیقا فرق کانتور و کانسیلر هست.
  5. استفاده از پودر فیکس (در صورت نیاز) این کار موندگاری کانسیلر رو بالا میبره و به کرم اجازه نمیده توی خطوط پوستی فرو بره و یا جمع بشه. البته که پیشنهاد میکنم روی محصولاتی که خیلی مات هستن پودر استفاده نکنید.

خب تا اینجا متوجه شدیم کانسیلر چیه ، چه کاربردی داره ، چجوری انتخابش کنیم و روش استفاده ازش چجوریه . در ادامه میخوایم راجب کانتورها و فرق کانتور و کانسیلر توضیح بدیم .

کانتور :

انواع کانتور

کانتورها برای عمق و بعد دادن به صورت یا حتی برای بدن هم استفاده میشن. تو نگاه اول خیلی ها فکر میکنن کانتور یه گزینه خیلی سخت و زمان بر توی روتین میکاپ هست(فرق کانتور و کانسیلر) اما اگر بدونین استفاده از یه کانتور طبیعی چقدر روی زیبایی شما تاثیر داره به هیچ عنوان اون رو حذف نمیکنید.
این محصولات رو باید بین 1 تا 2 درجه تیره تر از رنگ پوست(فرق کانتور و کانسیلر) باید انتخاب کنیم ، نه بیشتر .و باید این یادمون باشه با انجام کانتور فقط قراره به شکل طبیعی فرم صورتمون رو زیباتر کنیم نه این که به طور کامل اون رو تغییر بدیم .


انواع مختلف کانتور :

انواع مختلفی با فرمول های متفاوتی از این محصولات وجود داره که ما میتونیم اون رو با توجه به نیاز و سلیقمون انتخاب کنیم مثل :

  1. کانتور پودری :

    رایج ترین نوع کانتور هست که استفاده ازش خیلی راحت هستش و فقط برای استفاده از اون به یه براش نیاز داریم . کنترل کردن رنگ توی این مدل خیلی راحته و معمولا اکثرا افراد این مدل رو انتخاب میکنن .
    برای استفاده از کانتور پودری باید حواستون باشه بعد از همه مواد کرمی باید زده بشه و اگه پوست خشکی دارید به هیچ عنوان همراه با اون از پودر فیکس استفاده نکنید اینکار پوستتون رو خشک تر میکنه و نکته آخر برای استفاده از کانتورهای پودری اینه که وقتی براش رو توی محصول میزنین قبل از اینکه رو پوستتون بزنیدش براش رو تکون بدین تا مواد اضافی گرفته بشه اینجوری رنگ زیادی روی پوست نمیاد و میکاپ رو کثیف نمیکنه ، اگر دوست داشتین میتونید لایه لایه به رنگ اضافه کنید.

  2. کانتور های مایع

    این محصولات رو میتونین دقیقا مثل کانتور پودری استفاده کنید ، زیر استخون گونه ، اطراف بینی ، غبغب و ... درست جایی برعکس کانسیلر استفاد کنین و این فرق کانتور و کانسیلر هست.این مدل معمولا نسبت به کانتورهای پودری درخشان تر و طبیعی تر هستن و بعد و عمق خیلی خوبی به پوست میدن . میتونید اون رو با براش یا اسفنج فید کنید .برای استفاده با نقطه های کوچیک شروع کنید ، چراکه اگر رنگ زیادی بزنین کنترل و فیدش خیلی خیلی سخت میشه .

  3. کانتور کرمی :

    معمولا توی پالت قرار دارن ، فید خیلی راحتی دارن و به نظرم اگه پوست خشکی دارین میتونه یه انتخاب عالی چرا که نه تنها باعث خشکی پوست نمیشه بلکه بخاطر تکسچری که داره پوست رو با طراوت تر نشون میده . میتونید اون رو با براش بزنین و با اسفنج فید کنید.
    کار با محصولات کرمی حرفه ای تر هستش و میتونید با ترکیب رنگ ها تناژ های مختلفی رو بسازید و استفاده کنید.

موقع انتخاب کانتور باید حواستون باشه که با چه فرمولی راحت تر هستید و اینکه رنگی که انتخاب میکنید به هیچ عنوان نباید خیلی تیره تر از رنگ پوستتون باشه . میتونید تناژهای مختلف سرد و گرم رو امتحان کنید و ببینید کدوم یکی از اونها به رنگ پوست شما میخوره.


خب با کانسیلر و کانتور و فرق کانتور و کانسیلر آشنا شدیم حالا میدونیم هر کدوم چه کاربردی دارن و میتونیم توی میکاپمون ازشون استفاده کنیم.

استفاده همزمان کانتور و کانسیلر رو ' کانتورینگ ' میگن . توی این تکنیک باید حواستون باشه موادی که استفاده میکنید فرمول هایی شبیه به هم داشته باشن در غیر این صورت میکاپ کیکی و ماسیده دیده میشه و این دقیقا همون چیزیه که نمیخوایم اتفاق بیوفته.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران