eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف قیمت پارسال



فرق گریم با میکاپ


برای فهمیدن فرق گریم با میکاپ نیاز به تعریفی از این دو اصطلاح داریم که در وحله اول بتونیم تفاوت اولیه ی اون هارو متوجه بشیم.
میکاپ به معنی رنگ و لعاب دادن به اجزای صورت و استفاده از لوازم آرایشی و رنگ های مختلف هست.
گریم به معنی اصلاح و درست کردن فرم صورت با استفاده از رنگ های تیره و روشن هست.

فرق گریم با میکاپ

تعاریف بالا کاملا ساده و قابل درک بودن و درک درستی از فرق گریم با میکاپ رو توی دو جمله به ما میدن. اما اگه بخوایم توضیح بیشتری راجب فرق گریم با میکاپ بدیم باید بگیم، همه ی ما تقریبا هر روز درحال میکاپ کردن هستیم، این کار برای یک نفر میتونه شامل استفاده از کرم پودر، سایه، خط چشم و... باشه اما برای نفر بعدی خلاصه بشه تو ریمل و رژلب .
مهم اینه که ما با وسایل آرایشی سعی داریم به صورتمون رنگ بدیم و اون رو شاداب و سرحال تر نشونش بدیم، با اینکار به هیچ عنوان باعث تغییر توی شکل صورتمون و زوایای اون نشدیم (فرق گریم با میکاپ). میکاپ کردن ما ممکنه طبق مد و ترندهای روز پیش بره و یا اینکه فردا دلمون نخواد رنگی که امروز استفاده کردیم رو باز به کار ببریم، اما این قضیه برای گریم صدق نمیکنه. گریم کردن برای هر فرم از صورتی اصول و قاعده خاص خودش رو داره و خیلی کم پیش میاد رنگ لوازم و قاعده کلی اون از بین بره. (فرق گریم با میکاپ)
اگه بخوام یه ذهنیت کلی راجب گریم به شما بدم (فرق گریم با میکاپ) میتونم به کانتورینگ صورت اشاره کنم و بگم گریم در واقع همون کانتورینگ صورت هست، ما توی کانتورینگ با رنگ های تیره و روشن سعی داریم که به صورتمون زاویه بدیم، یه جاهایی رو برجسته و یه قسمتایی رو فرو رفته تر نشون بدیم.
درواقع با گریم کردن ما رنگی به پوستمون اضافه نمیکنیم، طبق آندرتن و تناژ پوستمون از رنگ های کمی تیره تر و کمی روشن تر استفاده میکنیم . برای آشنایی دقیق تر با فرق گریم با میکاپ میخوایم مراحل اصلی هر کدوم رو به طور خلاصه و قابل درک براتون توضیح بدیم.


مراحل اصلی میکاپ:

  1. کرم پودر :
    انواع کرم پودر
    برای انجام دادن میکاپ، ما در مرحله ی اول (بعد از انجام روتین پوستی روزانمون ) سراغ کرم پودر میریم.
    توی این مرحله با توجه به سلیقه و مطابق با پوستمون محصول رو انتخاب میکنیم. کرم پودر میتونه کاور بالا، متوسط و یا کمی داشته باشه، میتونه تکسچر کرمی، مایع یا حتی استیکی داشته باشه که این همه برمیگرده به نوع پوست ما. اگه نمیدونید چه محصولی رو انتخاب کنید پیشنهاد میکنم مقاله با توجه به نوع پوستمون چه کرم پودر انتخاب کنیم؟ رو حتما مطالعه کنید. (فرق گریم با میکاپ)

  2. کانسیلر:
    انواع کانسیلر
    مرحله بعدی برای میکاپ استفاده از کانسیلر هست. توی مقاله های قبلی بهترین مارک کانسیلر رو براتون آوردیم. اگه بخوایم ویژگی های مختلف این محصول برای انتخاب رو بگیم میتونیم به میزان کاور، تکسچر، سبکی یا سنگینی اون اشاره کنیم. (فرق گریم با میکاپ)
    انتخاب رنگ برای کانسیلر یکی از اصلی ترین نکته هایی هست که باید رعایت کنید. رنگ کانسیلر شما باید مطابق با رنگ پوست و کرم پودرتون باشه یعنی اینکه یک یا یک و نیم درجه روشن تر رو میتونید استفاده کنید. به هیچ عنوان از چندین درجه روشن تر استفاده نکنید که اصلا ظاهر زیبایی نداره. (فرق گریم با میکاپ)

  3. آرایش ابرو :
    انواع آرایش ابرو
    توی میکاپ ما دوست داریم به ابروهامون فرم بدیم و اون هارو مرتب نگه داریم. خب اینکار بستگی به نیاز شما داره، اگه ابروهایی کم پشت دارین میتونید با انواع مختلف وسیله مثل مداد های ابرو، پماد ها و یا سایه ها ابروهاتون رو پر کنید. اگه ابروهای مناسبی دارین و یا دوست ندارین فرم اون رو خیلی تغییر بدید یه ژل ابرو و نهایتا مداد ابرویی که نوک نازکی داره میونه کارتون رو راه بندازه . توی مقاله بهترین وسیله برای آرایش ابرو بطور کامل درباره این محصولات توضیح دادیم. (فرق گریم با میکاپ)

  4. سایه ها:
    انواع سایه
    انتخاب پالت سایه فقط و فقط بستگی به سلیقه شما توی این موضوع داره. گاهی اوقات برای محل کارتون دوست دارین یک سایه چشم نود و طبیعی داشته باشین و برای شبش که به یه دورهمی دوستانه دعوت شدید، دلتون یه سایه چشم رنگی میخواد . همونطور که گفتیم میکاپ یعنی رنگ دادن به چهره (فرق گریم با میکاپ)

  5. ریمل :
    انواع ریمل
    به نظرم یکی از اصلی ترین محصولات برای هر نوع میکاپی ریمل ها هستن. مدل های مختلفی دارن که میتونه به مژه های شما حجم و بلندی بده اون هارو فر و لیفت کنه(فرق گریم با میکاپ). این کاملا بستگی به نیاز شما داره. اما بهتون پیشنهاد میکنم از محصولی استفاده کنید که فاقد مواد مضر باشه که آسیبی به چشم های شما وارد نکنه و یا اگه توی هوای خیلی شرجی و مرطوب زندگی میکنید و یا میخواید به تفریح ورزشی برید حتما از محصولات ضدآب استفاده کنید. توی مقاله بهترین مارک ریمل خارجی براتون چند مدل محصول فوق العاده معرفی کردیم که میتونه به انتخابتون کمک زیادی کنه.

  6. رژگونه و برنزر :
    رژگونه خارجی
    برای این مرحله میتونید از هردو محصول استفاده کنید و یا اینکه فقط یکی رو انتخاب کنید. برنزر به پوست گرمای خیلی زیبایی میده و رژگونه اون رو شاداب میکنه. هر دوی این محصولات میتونن تکسچرهای پودری ، کرمی و یا استیکی داشته باشن مهم اینه که شما کدوم مدل رو ترجیح میدین.
    اما مدل های کرمی و استیکی، معمولا ظاهر نچرال تری روی پوستتون دارن مخصوصا برای پوستای خشک و نرمال و محصولات پودری برای پوست های چرب میتونه کمک زیادی به از بین رفتن برق ناشی از چربی پوستشون بکنه.(فرق گریم با میکاپ)

  7. رژلب ها:
    بهترین برند رژلب خارجی
    توی میکاپ ، داشتن یه برق لب ساده میتونه تفاوت زیادی تو شادابی چهرتون ایجاد کنه(فرق گریم با میکاپ). برای انتخاب رژ لب یا رژ مایع حتما رنگی رو انتخاب کنید که به آندرتن پوستی شما و تناژ میکاپتون بیاد . و اگه میکاپ های طبیعی رو دوست دارین، بنظرم نزدیک ترین رنگ به رنگ لبتون میتونه چهره شمارو خیلی جذاب تر کنه.

  8. فیکساتورها :
    انواع فیکساتور
    هرنوع میکاپی در انتها نیاز به فیکس شدن داره برای اینکار دو مدل محصول داریم، پودر فیکس ها و اسپری فیکس ها . میتونید همزمان از هردوی این ها استفاده کنید و یا اینکه بنا بر نیازتون یکی رو. انتخاب کنید. توی مقاله پودر فیکس بهتر است یا اسپری فیکس بطور کامل درباره روش های انتخاب این محصولات توضیح دادیم. (فرق گریم با میکاپ)

مراحل اصلی گریم :

گفتیم که گریم با رنگ و لعاب دادن به پوست سر و کاری نداره و بیشتر درباره زاویه دادن به صورت هستش پس مراحل گریم به اجزای صورت و برجسته و فرو رفته شدن اون ها میپردازه.

  1. پوست :
    میکاپ پوست
    خب توی گریم ما تمام عیوب و نقص های پوست رو کاور میکنیم (فرق گریم با میکاپ)، ممکن هست شما توی روتین میکاپتون اصلا پوستتون رو کاو نکنید اما در مراحل گریم کاور پوست از اصلی ترین قسمت های این کار هست. پس با نزدیک ترین رنگ به پوست و با توجه به عیوب پوست مثل تغییرات رنگی، لکه ها و... میزان کاور رو انتخاب میکنیم و پوستمون رو کاور میکنیم.

  2. گونه ها :
    رژگونه
    توی مبحث گریم ما با انواع مختلف فرم صورت مواجه هستیم و قبلا به طور کامل راجب آموزش کانتور انواع صورت توضیح دادیم و میدونیم که با توجه به فرم صورتمون باید چجوری از رنگ های تیره و روشن استفاده کنیم. اما به طور خلاصه اگه بخوایم بگیم، برای گریم گونه ها ما همیشه زیر استخوان گونه رو تیره میکنیم که بهش بُعد بدیم پس این یه قاعده کلی هستش. اما اگه صورت کشیده و لاغری دارین این کار باید به شکل خطی گرد و ملایم انجام بشه که صورتتون گردتر دیده بشه و یا برعکس اگه صورت گردی دارید خط رو باید تیز تر بکشید.

  3. بینی :
    کانتور بینی
    سایه دادن به این قسمت از صورت میتونه ظاهرمون رو خیلی زیبا تر کنه. برای اینکار دو طرف بینی رو با رنگی تیره تر و ترجیحا با تناژی سرد، میکشیم و فید میکنیم و برای اینکه بینی قَلَمی تر دیده بشه روی پل بینی رو با رنگی روشن تر اون ناحیه رو هایلایت یا روشن میکنیم.

  4. خط فک :
    کانتور خط فک
    معمولا اکثر ما کمی غبغب داریم، برای همین توی مراحل گریم این که زیر استخوان فک رو کمی تیره کنیم میتونه به ظاهر ما خیلی کمک کنه .

  5. پیشانی :
    کانتور پیشانی
    پیشونی هم درست مثل سایر نقاط صورت دارای قاعده ای هست که با توجه به فرم صورت میتونیم اون رو انجام بدیم. اما به طور کلی، معمولا خط رشد مو یا hair line رو تیره میکنیم و قسمت مرکزی پیشونی رو با رنگی روشن تر هایلایت و بولد میکنیم.

ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

ship2

instagram


با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران