eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف تابستونی


و ارسال رایگان



نحوه کرم پودر زدن پوست چرب


مقابله کردن با چربی پوست و داشتنِ یک میکاپ ماتی که کل روز رو موندگار باشه روی پوستی که چرب هست ممکنه کمی دشوار بنظر برسه.
ِاما با یاد گرفتن یه سری تکنیک و مراحل نحوه کرم پودر زدن پوست چرب این کار فوق العاده راحت میشه.
اگر شما هم جزو افرادی هستین که از براق و چرب شدن کرم پودر روی پوستتون خسته شدین تا انتهای این مطلب (نحوه کرم پودر زدن پوست چرب) رو همراه ما باشین.


نحوه کرم پودر زدن پوست چرب :

  1. پاکسازی پوست:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    فرقی نمیکنه چه تایمی از روز هستین ، وقتی قرار هست که میکاپ کنید باید با محصولاتی مثل میسلارواترها و یا شوینده ی مناسب پوستتون ، اون رو کامللا تمییز کنید.
    قبل از نحوه کرم پودر زدن پوست چرب باید بدونین که کرم پودر و کلا محصولاتِ آرایشی روی پوستی که چرب هست و آلودگی روی اون جذب شده، به هیچ عنوان خوب قرار نمیگیره و فید نمیشه. پس در مرحله ی اول محصول مناسب پوستتون رو بردارید و خیلی خوب ، با آب ولرم پوست رو تمییز کنید.
    در ادامه ی نحوه کرم پودر زدن پوست چرب باید بگیم که ، به هیچ عنوان پوست رو بیشتر از دو بار در روز اون هم با محصولاتی که قوی هستن نشورید، این کار میتونه رطوبت طبیعی پوست رو از بین ببره و در نتیجه پوست رو چرب تر کنه و این که از محصولاتی که فاقد الکل هستند استفاده کنید چرا که الکل میتونه به مرور زمان باعث خشک و کدر شدن پوست بشه.
    بهترین محصولات پوستی برای پوست چرب:


  2. پوست رو هیدراته کنید:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    شما به عنوان کسی که پوست چربی داره میتونید از مرطوب کننده ها استفاده نکنید اما، به هیچ عنوان نمیتونید از آبرسان استفاده نکنید.
    این مرحله در نحوه کرم پودر زدن پوست چرب یکی از واجبات برای پوست شماست مخصوصا بعد از شستشوی پوست، این زمان پوست کاملا آمادگی جذب محصولات رو داره و باید اون رو هیدراته کرد، در غیر این صورت باعث میشین پوستتون برای تامین رطوبتش چربی خیلی بیشتری تولید کنه.
    تنها نکته ی ای که باید رعایت کنید اینه که محصولی مناسب با نوعِ پوستتون انتخاب کنید، حالا آبرسانی که برای پوست چرب مناسب هست چه ویژگی هایی باید داشته باشه:
    سبک و فاقد چربی و روغن باشه
    خیلی سریع جذب پوست بشه و روی پوست نمونه.
    فاقد ترکیبات کمدوژنیک باشه به این معنی که محصول نباید منافذ رو مسدود کنه چرا که میدونید پوست چرب، به دلیل مسدود شدن منافذ دچار جوش و در نهایت لک پوستی میشه.
    تکسچر ژلی و سبکی داشته باشه.
    بر پایه ی آب تولید شده باشه.
    محصولتون رو طبق ویژگی هایی که بالا گفتیم انتخاب کنید، مطمئن باشین به هیچ عنوان پوستتون رو چرب و سنگین نمیکنه.
    بهترین محصولات :


  3. ضدآفتاب:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    در نحوه کرم پودر زدن پوست چرب حتما از ضدآفتاب استفاده کنید، پوست های چربی که دچار جوش میشن بیشتر مستعد لک هستن، شما میتونید با استفاده از ضدآفتاب از به وجود اومدن لک روی پوستتون جلوگیری کنید.
    کافیه محصولی سبک، بدون چربی، با جذب سریع و بدون ایجاد رد سفیدی انتخاب کنید.
    بهترین ضدآفتاب مناسب برای پوست چرب :


  4. پرایمر:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    اگر نمیدونید پرایمرها چی هستن و چه فوایدی در نحوه کرم پودر زدن پوست چرب برای ما دارن پیشنهاد میکنم مطلب پرایمر چیست و چه کاربردی دارد رو حتما مطالعه کنید.
    اما در کل استفاده از پرایمر برای پوست های چرب جزو مرحله های واجبِ نحوه کرم پودر زدن پوست چرب هست. باید محصولی رو انتخاب و استفاده کنید که:
    پوستتون رو مات کنه، منافذ رو کاور کنه، بدون چربی و روغن باشه، موندگاری میکاپ رو بالا ببره و به پوست اجازه ی براق و چرب شدن نده.
    وقتی از پرایمر استفاده میکنید، در کنار این ها در واقع باعث شدین موندگاری و کیفیت میکاپ مخصوصا کرم پودرتون به شدت بالا بره، در نتیجه کرم روی پوستتون پخش و محو و یا به اصطلاح، آب نمیشه.
    پس پرایمر مناسب رو انتخاب کنید و یه لایه ی نازک از اون رو با انگشت و یا براشی مثل براش زیر روی پوست اپلای و فید کند.

    و بهترین پرایمری که برای پوست چرب میتونید استفاده کنید:


  5. استفاده از کانسیلر قبل کرم پودر:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    پوست هایی که چرب هستن، معمولا دچار لک تیره ی ناشی از آکنه هم هستند.
    برای از بین بردن و کاور کردن این لکه ها اول با استفاده از کانسیلری که تکسچر بدون روغن ، مایع و سبکی داره و البته دقیقا مطابق با رنگ پوست شماست، روی لکه هارو کاور کنید. این کار رو میتونید ابتدا با براش بزنید و بعد با اسفنج های مینی که مناسب این کار هستن فید کنید.


  6. انتخاب ابزار:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    این که با چه ابزاری کرم پودر رو فید کنید بسیار مهم هست.
    از اونجایی که پوست های چرب از محصولاتی با تکسچر مایع استفاده میکنند بهترین ابزار برای اپلای کرم پودر استفاده از براش هست.
    پس ابتدا باید محصول رو با یک براشِ مناسب روی پوست بزنید و بعد اگر دیدین که خیلی خوب فید نشده و یا محصولتون تکسچر غلیظی داره و مهم تر از اون، حس کردین که کرم رو زیاد زدین و باید مواد اضافی رو بردارید، اون موقع باید یک اسفنج مناسب رو بردارید، با آب خیلی خوب اون رو خیس کنید و آب اضافی رو بگیرید و با اسفنجی مرطوب کرمتون رو به شکل ضربه ای فید کنید.
    به هیچ عنوان نباید کرم پودر رو با دست و انگشت فید کنید به دو دلیل:
    - با این کار میزانِ کاور و پوشش محصولتون رو خیلی کم میکنید.
    گرمای دست و ماساژی که روی پوست میدین باعثِ تولید چربی بیشتر روی پوست و در نتیجه ماسیده شدن کرم پودر میشه.

    بهترین براشی که میتونید استفاده کنید:


  7. انتخاب کرم پودر:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    توی مقاله های
    بهترین کرم پودر فاقد چربی
    بهترین کرم پودر برای پوست چرب
    خیلی کامل راجع به محصولاتی که پوست های چرب میتونن با خیال راحت استفاده کنند صحبت کردیم و محصولاتی رو معرفی کردیم اما در کل، کرمی رو باید انتخاب کنید که :
    ظاهر نهایی ماتی داشته باشه، فاقد روغن،چربی ومواد کمدوژنیک باشه به این معنی که ترکیباتی که باعث بوجود اومدن آکنه و مسدود شدن منافذ میشن رو نداشته باشه. موندگاری خیلی بالایی داشته باشه، چرا که محصولاتی که عمدتا 24 ساعته هستن، توی ترکیباتشون از ترکیبات روغنی و چربی ها به هیچ عنوان استفاده نمیشه برای همین هم موندگاری اون ها به شدت بالاست.
    و در نهایت کرم پودرتون باید ضدآب و ضدتعریق و رطوبت باشه که همه جوره و در هر شرایطی بتونه روی پوستتون بمونه.
    برای این که کرم روی پوستتون سنگین نشه ، در مرحله ی اول مقدار خیلی کمی از محصول رو روی پوستتون بزنید، فید کنید، اجازه بدید خشک بشه اگر دیدین به کاور بیشتری نیاز دارین، میتونید یه لایه ی نازک دیگه هم اضافه کنید.
    قسمت هایی از پوست مثل بینی و یا پیشونی که چربی بیشتری دارند رو مقدار خیلی کمتری از کرمتون بزنید، این کار خیلی خوب از ماسیدگی و چرب شدن میکاپ جلوگیری میکنه.


  8. پودر فیکس:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    پودر فیکس ها میتونن علاوه بر بالا بردن موندگاری کرم پودر، چربی و روغن اضافی پوست روجذب کنن و باعثِ مات شدن پوست میشن.
    برای زدنِ پودر اول از همه اجازه بدین کرم پودرتون روی پوست کامل خشک بشه و بعد از خشک شدن، دوباره با اسفنج تمییز اون رو فید کنید ، براش مناسب رو بردارید و پودر رو بزنید،
    باید به میزانی که از پودرفیکس استفاده میکنید خیلی توجه کنید چرا که پودرِ بیش از حد پوستتون رو سنگین میکنه و در نتیجه برخلاف انتظارتون باعث میشه که میکاپ خیلی کیکی و ماسیده بنظر برسه.

    بهترین پودر هایی که پوست های چرب میتونن ازش استفاده کنن:

    برای اینکه بهتر و بیشتر با پودرفیکس هایی که متیونید استفاده آشنا بشین پیشنهاد میکنم مطلب بهترین پودر فیکس برای پوست چرب رو مطالعه کنید.


  9. اسپری فیکس:

    نحوه کرم پودر زدن پوست چرب

    و در نهایت برای این که موندگاری میکاپ رو بالا ببرید و تمامی محصولاتی که استفاده کردید روی هم قرار بگیرن و پوست از حالتی سنگین و پودری بیرون بیاد، باید از اسپری فیکس استفاده کنید.
    اسپری فیکس علاوه بر این ها از ماسیده و کیکی شدن میکاپ مخصوصا کرم پودر به شدت جلوگیری میکنند .
    کافیه از محصولی که پوست رو مات میکنه استفاده کنید.

    محصولاتی مثل:


خب نحوه کرم پودر زدن پوست چرب رو باهم یاد گرفتیم، یادتون باشه قبل از همه این ها باید یک روتین پوستی روزانه مناسب داشته باشید که بتونید چربی پوستتون رو کنترل و اون رو تبدیل به پوستی نرمال کنید.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران


لیست دسته بندی ها

کرم پودر - پنکک - کانسیلر - پرایمر - پودر فیکس - برنزر - اسپری فیکس - هایلایتر - کانتور - پالت سایه - ریمل - خط چشم - پرایمر چشم - مژه - رژ لب - رژ مایع - پالت رژ لب - دور چشم - آبرسان - ماسک - ضد آفتاب - سرم - ست آرایشی - پالت صورت - ست براش - براش تکی - ابزار - کیف - میسلار واتر - شیر پاک کن - روغن - تونر - بالم لب - اسفنج آرایشی - مداد لب - رژگونه - گلیتر - عطر - کورکتور - شوینده - ست پوستی - ژل ابرو - ریمل ابرو - مداد ابرو - مراقبت بدن - بادی اسپلش - تینت لب -