eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف تابستونی


و ارسال رایگان



مراحل میکاپ حرفه ای


وقتی صحبت از آرایش و میکاپ میشه ، باید بدونید که استفاده ی ماهرانه از محصولاتی که داریم میتونه تفاوت خیلی زیادی رو ایجاد کنه.
در واقع استفاده ی صحیح و به میزانِ درست از محصولاتِ آرایشی میتونه به ما کمک کنه که هم ظاهر زیبایی داشته باشیم و هم اینکه از محصولاتمون بهترین و بیشترین بهره رو ببریم.
با استفاده از نکاتی که امروز راجع به مراحل میکاپ حرفه ای میخوایم بگیم، میتونید به بهترین شکل ممکن میکاپتون رو انجام بدین.


ترتیب صحیح مراحل میکاپ حرفه ای :

مراحل میکاپ حرفه ای

قطعا شما آموزش های زیادی رو نگاه کردید و خیلی اوقات میکاپتون رو طبق اون انجام دادین. اما خیلی از این ویدیو ها و آموزش ها میتونه به جای راهنمایی مارو بدتر گیج کنه. برای همین هم این جا میخوایم مراحل میکاپ حرفه ای رو به ساده ترین روش ممکن برای شما توضیح بدیم.
باید بگیم که میکاپ کردن یه ترتیبت دقیق و درستی نداره، برای هرکسی با هر سطح مهارت و یا نوع محصولی که میخواد استفاده کنه میتونه متفاوت باشه. پس باید کاری رو انجام بدید که مناسب با مهارت و نوع محصول و حتی ظاهر نهایی که میخواید باشه.
این جا در مای سفورا میخوایم همه چیز رو برای شما راحت کنیم و امیدواریم که این راهنمایی درباره مراحل میکاپ حرفه ای به شما کمک کنه که نسبت به خودتون و پوستتون حس بهتر و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.


اولین قدم برای داشتنِ یک میکاپ خوب چیه؟

وقتی میخوایم یه میکاپ خوب و موندگار داشته باشیم اولین کاری که برای مراحل میکاپ حرفه ای باید انجام بدیم، انتخاب و استفاده از یک پرایمر مناسب هست. درواقع پرایمرها به آماده سای پوست کمک خیلی زیادی میکنن، خطوط رو از بین میبرن و یه سطح آماده برای قرار گرفتن محصولات روی پوست آماده میکنه.
در آموزشِ پرایمر چیست و چه کاربردی دارد خیلی کامل راجع به این مساله توضیح دادیم، میتونید با خوندن اون محصولِ مناسبتون رو انتخاب کنید.


ترتیب استفاده از محصولات در مراحل میکاپ حرفه ای:

مراحل میکاپ حرفه ای

همون طور که بالا گفتیم، ترتیب مشخص و دقیقی برای استفاده از محصولات نیست. اما این جا میخوایم، بهترین ترتیب رو برای مراحل میکاپ حرفه ای به شما بگیم، روشی و مراحلی که میتونه به بهترین شکل ممکن روی پوست شما جواب بده. و در ادامه نحوه ی استفاده هر کدوم رو به شما توضیح میدیم.

  1. مرطوب کننده
  2. پرایمر
  3. کرم پودر
  4. کانسیلر
  5. پودر فیکس
  6. برنزر
  7. رژگونه
  8. هایلایتر
  9. سایه
  10. خط چشم
  11. ریمل
  12. رژلب
  13. اسپری فیکس

در ادامه میخوایم نحوه ی استفاده هرکدوم رو برای شما توضیح بدیم و ببینیم برای گرفتنِ بهترین نتیجه چه کاری باید انجام داد.


مرطوب کننده :

مراحل میکاپ حرفه ای

قبل از هرکاری باید پوستتون رو با یک مرطوب کننده مناسب آماده کنید. اما بخش مهمی که وجود داره، انتخاب محصولی هست مناسب با نوع پوست شما باشه. انواع مرطوب کننده:

  1. face mist:
    این محصولات، مبتنی بر آب هستند و بیشتر به شکل اسپری تولید میشن. میست ها میتونن حاوی ویتامین ها و تقویت کننده های پوست باشن، این محصولات برای ترمیم و رطوبت رسانی عمیق به پوست مناسب نیستن . اما میتونید اون رو در طول روز ، برای شاداب کردن پوست و میکاپ و ایجاد ظاهری درخشانو سالم استفاده کنید.
  2. سرم ها:
    فوق العاده سبکن، خیلی راحت و سریع جذب پوست میشن. انواع مختلفی از سرم ها وجود داره که هرکدوم کاربردهای متفاوتی دارند، اگر محصولی برای آبرسانی و ایجاد رطوبت در پوست میخواین میتونید اون رو در آموزشِ بهترین سرم آبرسان صورت پیدا کنید.
  3. لوسیون ها:
    رایج ترین مدل برای مرطوب کننده ها هستن، فقط باید حواستون باشه روی اون عبارت 'non comedogenic' و یا غیرکمدوژنیک نوشته شده باشه. چرا که این محصولات، رای جلوگیری از مسدود شدن منافذ ساخته شدن.
  4. کرم ها:
    مناسب برای کسایی که پوست خشکی دارند و نیاز به محصولی با قدرت مرطوب کنندگی بیشتر و تکسچری غلیظ تر دارن. اما توجه کنید اگر روی حصول شما ذکر شده که مناسب برای استفاده در شب، اون رو قبل از میکاپ استفاده نکنید چرا که رطوبت خیلی زیادی داره و ممکن هست میکاپتون رو خراب کنه.
  5. روغن ها:
    اگر پوستتون به شدت حساس و خشکه میتونید از روغن هایی مثل اسنشیال اول مک استفاده کنید.

پرایمر:

مراحل میکاپ حرفه ای

وقتی پوست به اندازه ی کافی مرطوب و هیدراته شد، نوبت به استفاده و آماده سازی پوست با پرایمر میرسه.
میدونید که پرایمر ها برای نرم و صاف کردن پوست و برای بالا بردن موندگاری میکاپ استفاده میشن. پس مقدار کمی از محصول رو با انگشت یا براشی مثل:

بردارین و از مرکز صورتتون اون رو به اطراف فید کنید.
اگه میخواین دور چشمتون رو هم پرایمر بزنید حواستون باشه که از محصولی که برای دور چشم مناسب هست استفاده کنید. پرایمرهایی که برای پوست مناسبن، برای دور چشم سنگین هستن و باعثِ بوجود اومدن خط و چروک در این ناحیه میشن.
اگر هم پوست پلک شما چربه برای جلوگیری از بهم ریخته شدن میکاپ چشمتون میتونید از پرایمر سایه استفاده کنید.


کرم پودر:

مراحل میکاپ حرفه ای

توی آموزش های قبل کامل به شما یاد دادیم که چه محصولی مناسب با نوع پوستتونِ و چجوری بهترین کرم پودر رو انتخاب کنید.
اینجا میخوایم به اهمیتِ رنگ کرم پودر اشاره کنیم. درواقع پیدا کردن یک رنگی که دقیقا مناسب با رنگ پوست شما باشه اهمیت خیلی زیادی داره.
اگر میتونید کرم رو تست کنید، اون رو روی خط فک تست و نزدیک ترین رنگ رو انتخاب کنید . اگر هم شرایط تست کردن وجود نداره میتونید با نکته هایی که در چگونه رنگ کرم پودرمون رو مناسب با پوستمون انتخاب کنیم ؟ رنگ مناسبتون رو پیدا و انتخاب کنید.
بعد از انتخاب رنگ، نوبت به انتخاب ابزار برای اپلای و فید کرم میرسه. خیلی از افراد کرم پودر رو با دست اپلای و فید میکنن این اشتباه ترین روشی هست که میتونید انتخاب کنید، این کار فقط ظاهر پوست و میکاپ رو کثیف نشون میده و از طرفی انگشت کاور کرم پودر رو از بین میبره.
بهترین روش انتخاب یک براش برای اپلای و فید هست، اگر هم کرمتون کاور بالایی داره و یا تکسچر اون غلیظه میتونید با یک اسفنج مرطوب اون رو دوباره فید کنید.
بهترین براش هایی که میتونید برای کرم پودر انتخاب کنید:


کانسیلر:

مراحل میکاپ حرفه ای

برای کانسیلر دو نوع تکسچر داریم، محصولاتی که مایع هستن که کاور نسبتا خوبی دارن، فوق العاده سبکند و هیچ خط و خطوطی روی پوست ایجاد نمیکنن این محصولات رو برای استفاده در یک ناحیه ی بزرگ انتخاب میکنیم.
از طرفی محصولاتی هم هستن که تکسچر کرمی یا استیکی و غلیظی دارن و استفاده ی اون برای وقتی مناسب هست که میخوایم یه ناحیه ی کوچیک رو کاور کنیم.
مساله ی بعدی انتخاب رنگ کانسیلر هستش. بهترین کار اینه که شما دو رنگ که یکی دقیقا مطابق با پوستتونه و دیگری روشن تر هست رو انتخاب کنید.
رنگی که مطابق با پوسته برای کاور لکه های روی پوست و اون یکی برای استفاده در زیر چشم و یا جاهایی که میخواید هایلایت و برجسته کنید.
برای زیر چشم بهترین کار اینه که محصول رو با براش بزنید، اینجوری هم کاورش رو کم نمیکنه و هم گوشه ای ترین نقطه رو میتونید پوشش بدین


پودر فیکس:

مراحل میکاپ حرفه ای

استفاده از پودر فیکس به اندازه ی مناسب میتونه پوست و میکاپمون رو خیلی بی عیب و نقص کنه و برعکس استفاده ی زیاد از اون باعث میشه که میکاپ حالتی کیکی به خودش بگیره.
برای این کار ابتدا باید یک براش مناسب که موی کرکی داره رو انتخاب کنیم بهترین براش برای این کار هم :

هست . براش رو توی پودر بزنید، تکونش بدین و میزان اضافی اون رو بگیرید و روی پوستتون فشار بدین و در نهایت فید کنید
روی قسمتایی که چرب هستن مثل پیشونی یا نواحی که دارای خطوط هست و ممکنه کرم اونجا خط بندازه باید پودر رو بیشتر بزارید بمونه و بعد ید کنید، این کار باعث میشه بافت پوست کاملا یکدست و صاف بشه.
میتونید برای یادگیری بیشتری آموزشِ طرز استفاده از پودرفیکس رو بخونید.


برنزر:

مراحل میکاپ حرفه ای

برنزر ها در تمامِ طول سال به ما درخششی آفتابی میدن. براش مناسب با این کار رو بردارید و برنزر رو به حالت عدد 3 از پیشونی تا خط فک بزنید.
برای انتخاب رنگ هم حواستون باشه بیشتر از دو درجه از پوستتون نباید تیره تر باشه. و در نهایت براشتون رو روی گردنتون هم بکشین.


رژگونه:

مراحل میکاپ حرفه ای

گونه های رنگ دار و درخشان، یکی از جذابیت های میکاپ هست. اگه میخواین کمی رنگ و شادابی به پوست و میکاپتون اضافه کنید از این مرحله صرف نظر نکنید. چراکه رژگونه ها یکی از اصلی ترین کلیدهای میکاپ هستند.
این که محصول رو کجای صورت استفاده کنید کاملا بستگی به رنگی داره که میخواین انتخاب کنید برای مثال:
رژگونه صورتی رو باید روی سیب گونه فقط استفاده کنید، لبخند بزنید و جلوترین و برجسته ترین قسمت میشه سیب گونه شما . در واقع این رنگ برای تقلید از برافروختگی صورت هست، ایی که خون جمع میشه.
رنگ های آلویی و سرخ برای کسایی هستن که رنگ پوست مدیوم تا تیره ای دارن و این رنگ هم باید روی سیب گونه زده بشه.
رنگ های هلویی در واقع صورتی خیلی روشن هست برای زدن این رنگ ها لباتونو رو به بیرون غنچه کنید و در امتداد گونه یعنی از گوش تا سیب گونه رژگونتون رو بزنید.
براش مناسب برای رژگونه:


هایلایتر:

مراحل میکاپ حرفه ای

هایلایترها مکملی برای میکاپ هستن، توی مدل های مختلفی وجود دارن میتونه مایع، پودی و یا کرمی باشه.
با توجه به سلیقتون میتونید اون رو انتخاب کنید. محل استفاده از هایلایتر کاملا بستگی به این داره که کجای صورتتون رو میخواید برجسته کنید.
پل بینی، استخوان گونه، زیر ابرو، گوشه داخلی چشم، بالای لب، چونه و... .


سایه :

مراحل میکاپ

سایه ها به هر شکلی که باشن، میتونن ظاهر میکاپ رو به شدت جذاب کنند. در واقع باید دو نوع سایه ی مکمل داشته باشین، یکی رنگ روشن و دیگری یه رنگ تیره.
توی آموزش آرایش چشم ساده خیلی کامل راجع به این مرحله از مراحل میکاپ حرفه ای توضیح دادیم.


خط چشم:

مراحل میکاپ حرفه ای

مدل های مختلفی برای خط چشم وجود داره. این محصول میتونه مایع ، ژلی و یا مدادی باشه.
خط چشم های مایع معمولا خیلی بولد تر هستن، براش اون رو از گوشه ی داخلی چشم، به نازک ترین حالت ممکن میکشید و به انتهای گوشه ی خارجی اون میرین و کم کم پهنش میکنید.
مدل های ژلی هم ، داخل کاسه قرار دارند و برای استفاده از اون ها نیاز به براش هست.
برای استفاده از خط چشم مدادی هم باید حواستون باشه قبل از هربار استفاده نوک اون رو خیلی تیز کنید و اون و خیلی نزیک به خط مژه بکشین.


ریمل:

مراحل میکاپ حرفه ای

اول از همه با فرمژه شروع کنید، مژه هاتون رو خیلی فر و لیفت کنید و بعد یک ریمل مناسب انتخاب کنید، براش رو توی موادش بچرخونید، توی این قسمت به هیچ عنوان براش رو پمپی توی ریمل نزنید اینکار باعث میشه هوا وارد محصول بشه و ریملتون خشک شه.
در نهایت براشِ ریمل رو روی ریشه مژه بزارید و تا نوک مژتون بکشین این کار رو برای حجم دهی بیشتر دوبار انجام بدین.
اگه مژه هاتون به هم چسبید اون رو با شونه زیر از هم جدا کنید .


رژلب:

مراحل میکاپ حرفه ای

قبل از رژلب زدن ، اگه پوست لبتون خیلی خشکه اول اون رو اسکراب کنید و بعد با استفاده از بالم لب اون رو نرم و مرطوب کنید.
در نهایت با توجه به سلیقتون میتونید از یه رژلب یا برق لب استفاده کنید.


اسپری فیکس:

مراحل میکاپ حرفه ای

آخرین مرحله از مراحل میکاپ حرفه ای ، اگه میخواید موندگاری میکاپتون بالا بره ، میکاپتون دچار چروک یا خط و خطوط نشه و یا در طول روز چرب و براق نشه باید از اسپری فیکس استفاده کنید.
انواع مختلفی از اسپری ها وجود داره، با توجه به نیاز و سلیقتون و ظاهری میخواید داشته باشه میتونید محصولتون رو انتخاب کنید.
محصولتون رو میتونید آموزشِ بهترین اسپری فیکس کننده آرایش انتخاب کنید.


خب با این مراحل میتونید ، یک میکاپ ایده آل داشته باشید.
میتونید موارد خیلی زیادی رو اضافه یا کم کنید و در نهایت باید بدونید که همه این ها کاملا مطابق با سلیقه شماست.
اما کلیت مراحل میکاپ حرفه ای این 13 مرحله هست.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران


لیست دسته بندی ها

کرم پودر - پنکک - کانسیلر - پرایمر - پودر فیکس - برنزر - اسپری فیکس - هایلایتر - کانتور - پالت سایه - ریمل - خط چشم - پرایمر چشم - مژه - رژ لب - رژ مایع - پالت رژ لب - دور چشم - آبرسان - ماسک - ضد آفتاب - سرم - ست آرایشی - پالت صورت - ست براش - براش تکی - ابزار - کیف - میسلار واتر - شیر پاک کن - روغن - تونر - بالم لب - اسفنج آرایشی - مداد لب - رژگونه - گلیتر - عطر - کورکتور - شوینده - ست پوستی - ژل ابرو - ریمل ابرو - مداد ابرو - مراقبت بدن - بادی اسپلش - تینت لب -