eden20 account

حساب من

eden20 cart

سبدخرید

-


تا پایان 50% تخفیف تابستونی


و ارسال رایگان



روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش


از موثرترین و بهترین روش ها برای این که بتونید از پوستتون در برابر جوش و جای جوش محافظت کنید این هست که یه روتین مراقبتی رو دنبال کنید با محصولاتی که به طور خاص برای این کار طراحی شدن.
قطعا داشتن یک شوینده، رطوبت رسان و ضد آفتاب جزو اصلی ترین محصولات برای روتین درست و کامل هست اما اگه شما میخواین خیلی جدی تری و بهتر پوستتون رو پاکسازی کنید و از شر جوش و جای جوش راحت بشین باید از ترکیباتی مثل سالیسیلیک اسید، رتینوئیدها و بنزوئیل پراکسید استفاده کنید که در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

یک روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش باید بر اساس نوع آکنه شما باشه و این به معنای داشتنِ یک روتین 10 مرحله ای و خیلی پیچیده نیست.

روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

در واقع اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش میشن اینه که از مواد فعالِ زیادی در یک زمان استفاده میکنن در واقع این افراد با لایه برداری بیش از حد و استفاده همزمان از اسید ها که میتونه برای پوست بسیار خشن باشه هم به سد دفاعی پوست آسیب وارد میکنن هم با این کار باعث بدتر شدن جوش صورت میشن. پس در مرحله ی اول ساده نگه داشتن روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش اهمیت خیلی زیادی داره و میتونه شامل سه مرحله ی زیر باشه:

  1. محصولات درمانی
  2. رطوبت رسانی با محصولات غیرکمدوژنیک
  3. ضد آفتاب های خیلی سبک و بدون چربی

اما قبل از معرفی محصول و روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش میریم سراغ این که متوجه بشیم اصلا چرا دچار جوش و آکنه میشیم.

چه چیزی باعث ایجاد جوش میشه :

روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

در واقع جوش زمانی ایجاد میشه که منافذ شما با باکتری های مولد آکنه، پوست و سلول های مرده و چربی اضافی که توسط نوسانات هورمونی ایجاد میشه، مسدود بشه. اساسا پوست همه ی ما یکسان هست و همه ی افراد دچار نوسانات هورمونی و تولید چربی و... میشن که ممکن هست برای هر کسی در هر زمانی باعث ایجاد جوش بشه اما غدد چربی برخی از افراد به این محرک ها حساس تره و صرفا بر اساس ژنتیک باعث ایجاد جوش و التهاب مکرر میشه.

روتین پوستی برای صورت جوش دار چجوری باید باشه؟

روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

وقتی پوست چربی دارین در کنار اون سه محصولِ واجبی که بالا بهتون گفتیم باید یه سری محصول و ترکیبات برای لایه برداری که هم سلول ها مرده رو از بین میبره و هم باعث کاهش التهاب صورت میشه در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش استفاده کنید. در ادامه مراحل کامل برای داشتن یه پوست صاف و بی عیب به شما میگیم.


روتین پوستی در صبح:

  1. شستشوی پوست:

    روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

    شستن صورت در صبح وقتی که پوست چربی دارین یکی از واجبات هست و باید قبل از هر کار دیگه ای پوستتون رو با شوینده مخصوص پوست چرب حسابی تمییز و پاکسازی کنید. این کار سبب میشه تمام چربی هایی که شب روی پوست شما جمع شده از بین بره و چون روزی دو بار پوست رو میشورین (صبح و شب) میتونید از محصولی ملایم برای این کار استفاده کنید تا پوستتون رو خشک نکنه و چربی و رطوبت اون رو از دست نره.

    از بهترین محصولاتی که میتونید در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش استفاده کنید :

  2. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  3. محصولات درمانی جوش :

    روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

    بعد از این که پوستتون رو حسابی تمییز و پاکسازی کردین در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش نوبت به استفاده از سرم ها و محصولات درمانی میرسه. صبح ها بهترین زمان برای استفاده از سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید هست 2 تا از طلایی ترین ها برا جوش و آکنه.
    سالیسلیک اسید یا همون bha چربی اضافی پوست رو از بین میبره و سلول های مرده رو که منافذ رو مسدود میکنن پاک میکنه وجود بنزوئیل پراکسید در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش، باکتری های ایجاد کننده ی آکنه و منافذ رو کاهش میده و التهاب پوست رو کم میکنه حواستون باشه اگر پوست چرب و در عین حال حساسی دارین باید از درصد های کم شروع کنید مثل:

  4. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  5. مرطوب کننده :

    روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

    برای این که چربی پوستتون رو متعادل نگه دارین و برای سالم موندن سد دفاعی پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید.
    بله! حتی اگه چرب ترین پوست دنیارو دارین برای محافظت از پوستتون باید از رطوبت رسان مخصوص پوستتون استفاده کنید و بهترین انتخاب در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش محصولاتی با تکسچرهای ژلی هستن که ترکیباتی غیر کمدوژنیک دارن و یا توی اون ها از ترکیباتی مثل هیالورونیک اسید، گلیسیرین و اسکوالان استفاده شده. به هیچ عنوان سمت محصولاتی با ترکیبات سنگین که حاوی روغن ها مثل نارگیل و یا شی باتر هستن نرید.

    بهترین رطوبت و آبرسان ها برای پوست شما :

  6. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  7. ضدآفتاب :

    روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

    یکی از بهترین و واجب ترین مصحولات برای داشتن پوست سالم، بدون لک، جوون و زیبا قطعا ضدآفتاب هستش. باید و باید هر روز از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید چرا که اشعه های مضر میتونن آکنه فعال و یا لک ناشی از اون رو خیلی خیلی بدتر کنن و از طرفی یکی از بدترین آسیب های این اشعه های مضر اینه که منجر به پیری زودرس پوست میشه.
    حداقل میزان spf برای محافظت از پوست spf30 هستش و چون شما پوست چربی دارین این ضد آفتاب ها در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش برای شما مناسبه :


خب برای داشتن یه پوست صاف و بدون جوش نیازه که یه روتین درست برای صبح و روزتون داشته باشین که میتونید از روتین بالا استفاده کنید. در ادامه میریم سراغ یک روتین مناسب برای شب .

روتین پوستی در شب:

  1. شستشوی درست و اصولی پوست :

    این که میگیم درست و اصولی یعنی این که اگر میکاپ دارین باید در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش در دو مرحله پوستتون رو تمییز کنید، یعنی در ابتدا باید با استفاده از یک میسلار واتر پوستتون رو کامل تمییز کنید و بعد برین سراغ شوینده ای که دارین.
    به هیچ عنوان برای تمییز کردن پوستتون از دستمال مرطوب ها استفاده نکنید، چرا که بیشتر منجر به جوش میشن . و این که حواستون باشه استفاده از محصولات پوستی بدون این که پوستتون رو تمییز و پاکسازی کنید هیچ فایده ای نداره، برای این که محصولات شما تاثیر عمیق و کاملی بذارند نیاز به پوستی تمییز داریم.

  2. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  3. استفاده از محصولات درمانی :

    روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش

    بهترین و اثرگذارترین ترکیب برای درمان جوش در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش در شب استفاده از رتینوئیدها هست مخصوصا اگر جوش کیستیک دارین. این ماده ریزش غدد چربی رو سرعت میبخشه و اون رو تنظیم میکنه. بدون اون غدد تنبل میشن ، نمیریزن و در نهایت مسدود میشن و باکتری ها شروع به تغذیه میکنن.
    برای شروع میتونید آداپالن رو انتخاب کنید ، رتینوئیدی که بافت پوست رو صاف میکنه و جوش رو کاهش میده. با سک بار در هفته و در اندازه ای کم شروع کنین و کم کم اون رو دو بار در هفته کنید و حتما باید بعدش مرطوب کننده بزنین.

    به طور کلی :
    - برای جوش سر سیاه و سر سفید: آداپالن یا سالیسیلیک اسید
    - برای جوش های التهابی : بنزوئیل پراکسید یا نیاسینامید.
    این محصولات رو در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش ، یک شب در میان شروع کنید و به مرور زمان میتونید هر شب و یا حتی روزی دوباراستفادش کنید.

    در کل برای این که بدونید کدوم محصول از اوردینری برای شما مناسبه میتونید مقاله ی زیر رو مطالعه کنید.

    -------------------------------------------------------

    کاربرد انواع سرم های اوردینری

    -------------------------------------------------------

    میتونید برای این کار در روتین پوستی برای از بین بردن جوش و جای جوش از برندهای دیگه هم استفاده کنید برای مشاوره میتونید با مشاورین مای سفورا تماس بگیرین.

  4. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  5. مرطوب کننده :

    بعد از چند دقیقه (یک تا دو دقیقه) باید از مرطوب کنندتون استفاده کنید، نیازی به استفاده از محصولی که مختص شب باشه نیست ، چرا که توی این محصولات مواد فعالی هست که روی پوست تاثیر بذارن، اما شما در مرحله ی قبلی محصول و ماده ی مورد نیازتون رو دریافت کردین. پس کافیه همون رطوبت رسانی که صبح دارین رو استفاده کنید ، مهم اینه که حتما پوستتون رو هیدراته کنید تا سد محافظتی پوستتون آسیبی نبینه.

    آبرسان 100 ساعته


این یک روتین کامل و ساده هست که میتونید برای داشتن یک پوست صاف و بدون لک استفاده کنید، یادتون نره اول از همه به پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی جوش زدن شما مشخص بشه، و در نهایت باید بدونین که یه شبه پوست شا دچار آسیب نشده که حالا توقع داشته باشین یک شبه خوب بشه، پس استمرار یکی از اصلی ترین راه ها برای داشتن یه پوست درخشانه.
برای این که نتیجه ی درست رو بگیرین نیازه که 4 تا 12 هفته از روتینتون استفاده کنید.


ship1

تحویل یک ساعت کاری تهران

ship2

تحویل یک تا دو روز کاری شهرستان

original

ضمانت اصالت و فرش بودن همه محصولات

change

تعویض یا مرجوع تا 10 روز در صورت استفاده نشدن


namad namad namad

دانلود اپلیکیشن مای سفورا

android
ios

با مای سفورا پوستی جذاب و سالم بساز


مای سفورا نمایندگی بهترین برند های آرایشی و اورجینال روز دنیا در ایران


لیست دسته بندی ها

کرم پودر - پنکک - کانسیلر - پرایمر - پودر فیکس - برنزر - اسپری فیکس - هایلایتر - کانتور - پالت سایه - ریمل - خط چشم - پرایمر چشم - مژه - رژ لب - رژ مایع - پالت رژ لب - دور چشم - آبرسان - ماسک - ضد آفتاب - سرم - ست آرایشی - پالت صورت - ست براش - براش تکی - ابزار - کیف - میسلار واتر - شیر پاک کن - روغن - تونر - بالم لب - اسفنج آرایشی - مداد لب - رژگونه - گلیتر - عطر - کورکتور - شوینده - ست پوستی - ژل ابرو - ریمل ابرو - مداد ابرو - مراقبت بدن - بادی اسپلش - تینت لب -